مشهد میزبان مدیران اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی می‌شود

کدخبر: 2100520

نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با حضور شبکه های رادیویی و تلویزیونی، رسانه های مجازی و مؤسسه‌های تولیدی اسلامی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با حضور مدیران و نمایندگان شبکه های رادیویی و تلویزیونی، رسانه های مجازی و موسسه های تولیدی اسلامی ، تیرماه امسال در پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار خواهد شد.

شبکه های رادیویی و تلویزیونی، رسانه های مجازی و موسسات تولید برنامه کشورهای اسلامی در نهمین اجلاس اتحادیه رایو و تلویزیون حضور خواهند داشت و در جشنواره "اتحاد" به عنوان جشنواره داخلی اعضای اتحادیه و همچنین بازار فیلم اسلامی به عنوان مرکز عرضه محصولات رسانه ای پاک در جهان به معرفی توانمندی های داخلی رسانه ای جهان اسلام خواهند پرداخت.

هر سال در جشنواره "اتحاد" تولیدات اعضاء، عرضه و پس از داوری، از آثار برجسته قدردانی می شود.

در کنار جشنواره نمایشگاهی از تجهیزات توسعه و فناوری رسانه ای شبکه ها نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با هدف شکست فضای تک صدایی حاکم بر رسانه های بین المللی تاسیس شده است.

در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی 230 شبکه از 36 کشور جهان شرکت دارند.

در طی نشست های متعدد اجلاس در دوره های گذشته به جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا از خانواده های شهدای رسانه مقاومت قدردانی شده و در نهمین اجلاس نیز این آیین با حضور میهمانان و خانواده شهدای رسانه مقاومت برگزار خواهد شد.

رابطه رسانه با فرهنگِ ایثار و مقاومت از جمله موضوعاتی است که این اتحادیه در نشست های خود سعی بر تبیین آن دارد.

برپایه این گزارش، تاکنون 483 اثر تلویزیونی و 93 اثر رادیویی در قالب‌های فیلم، مستند، گزارش‌های خبری و برنامه‌های ترکیبی با موضوعاتی همچون جهان اسلام، وحدت اسلامی، استکبار جهانی و صهیونیست، دفاع از ملت‌های مظلوم و جبهه مقاومت به دبیرخانه اجلاس رسیده است و علاقمندان همچنان فرصت دارند آثارشان را به دبیرخانه اجلاس ارسال کنند.

از جمله بخش های جنبی این اجلاس ، برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی با حضور مؤسسات رسانه‌ای و شبکه‌های تلویزیونی اسلامی است که ، تیرماه در حاشیه نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی برگزار خواهد شد.

این بازار به معرفی تولیدات سینمایی و تلویزیونی در منطقه و جهان می‌پردازد و در صدد معرفی و گسترش این تولیدات در سطح بین‌المللی است و با دعوت از کشورهای مختلف سعی بر این دارد تا اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را به بهترین و مهم‌ترین نام در زمینه تبادلات فیلم و فروش آثار اسلامی تبدیل کند.

ایران، عراق، افغانستان، لبنان، ترکیه، کویت، سوریه، یمن، فلسطین، پاکستان، آذربایجان، انگلستان و هند از جمله کشور‌هایی هستند که در این بازار شرکت می‌کنند.

سازمان صدا و سیما، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مرکز تولیدات هنری بیروت و شبکه‌های الاتجاه، الغدیر، بلادی، الصراط، طه، ثامن، تمدن، فلسطین‌الیوم و ... آثار تلویزیونی و سینمایی خود را در این بازار برای عرضه ارائه خواهند کرد.

ارسال نظر: