رئیس اتحادیه خرازی فروشان و وابسته تهران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

افزایش ۱۵ درصدی واردات لوازم آرایشی، بهداشتی و ادکلن بعد از برجام!

کدخبر: 2100546

دکمه چی گفت: ادکلن و لوازم آرایشی- بهداشتی در سال جدید افزایش قیمت نداشته‌اند

علی مرزبان: سید حسین دکمه چی، رئیس اتحادیه خرازی فروشان و وابسته تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » اظهار داشت: 10 تا 12 درصد بازار ادکلن سهمِ تولید داخل است که می آورند و داخل بسته ها را پر می کنند و 85 تا 90 درصد متعلق به جنس‌های خارجی است که از این 85 درصد جنس های وارداتی حدود 15 تا 20 درصد اجناس به صورت قاچاق و غیررسمی وارد بازار می شود.

وی افزود: بیشترین واردات از کشور فرانسه و پس از آن امارات است، واردات از کشور فرانسه به این ترتیب است که بشکه های بزرگ ادکلون فرانسوی و کشورهای دیگر را در این کشور بسته بندی کرده و بعد این بسته بندی‌ها را به تهران صادر می کنند.

رئیس اتحادیه خرازی‌ فروشان گفت: در حال حاضر و در سال جدید هیچ گونه افزایش قیمتی بر روی ادکلون‌ها اعمال نشده، لوازم بهداشتی و آرایشی هم که زیر مجموعه اتحادیه خرازی‌ها محسوب می شود افزایش قیمتی در سال جدید نداشته اند.

وی تصریح کرد: تولید داخلی در لوازم آرایشی و بهداشتی مانند ادکلون تنها 15 درصد از بازار را به خود اختصاص داده و بقیه وارداتی است، البته جنس‌های وارداتی را بیش از این که به خرده فروشان بدهند به مجتمع‌های تجارتی عرضه می کنند که پروانه خود را از اتاق اصناف دریافت می کنند، بنابراین وقتی بازرسی هم از اتحادیه به این مجتمع ها سرکشی می کند، اظهار می کنند که ما مجوز از اتحادیه گرفته ایم و این خودش به یک مشکل در این حوزه تبدیل شده است.

دکمه چی اضافه کرد: در داروخانه‌ها هم تنها یک ویترین به دارو تعلق دارد و بقیه را برای فروش لوازم آرایشی بهداشتی می گذارند، حتی چند بازرسی که با اصناف داشتیم در برخی داروخانه‌ها جنس های غیراستاندارد هم مشاهده کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چیزی در حدود 15 درصد به واردات لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین عطریات افزوده شده است، که یکی از دلایل آن را بیشتر شدن نسل جوان میدانم.

ارسال نظر: