افتخارِ بانک دولتی مسکن به پرداخت وام به هشت هزار نفر!

کدخبر: 2100608

تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۵ تعداد کل سپرده‌های متقاضیان در صندوق پس‌‌انداز مسکن یکم بانک مسکن ۱۵۴ هزارو ۸۱ فقره بوده که این تعداد در اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۷۱ هزار و ۶۵۲ فقره حساب رسیده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » روابط عمومی بانک مسکن در واکنش به گزارش " صندوق پس انداز یکم بانک مسکن بعد از دو سال فقط به ۷۰۰ نفر وام داد!/ دولت ۹۰ درصد سپرده گذاران را سرکار گذاشت "، که روز گذشته در «نسیم آنلاین» منتشر شد در توضیحاتی اعلام کرد: بانک مسکن از ابتدای راه اندازی صندوق پس اندازمسکن یکم(خرداد 1394) تا پایان سال 95،تعدادشش هزارو 998 فقره تسهیلات به متقاضیان خانه اولی پرداخت کرده که این تعداد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به هشت هزارو 375 فقره تسهیلات رسیده است.

ازاین تعداد،دوهزارو 571 فقره تسهیلات درشهر تهران، چهار هزارو 429 فقره تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر ویک هزار و375 فقره تسهیلات درشهرهای زیر 200 هزار نفر پرداخت شده است.

همچنین تا پایان اسفندماه سال 1395 تعداد کل سپرده‌های متقاضیان در صندوق پس‌‌انداز مسکن یکم بانک مسکن 154 هزارو 81 فقره بوده که این تعداد در اردیبهشت ماه سال جاری به 171 هزار و 652 فقره حساب رسیده که حاکی از استقبال مردم از سپرده‌‌‌گذاری در صندوق در حدود انتظارات اولیه بوده است.

ازطرفی صندوق پس‌انداز مسکن یکم یک حساب برنامه‌ای بوده که متقاضیان می‌توانند تسهیلات صندوق را با حداکثر سپرده‌گذاری در حداقل زمان ممکن 12 ماهه دریافت کرده و یا در صورت افتتاح صندوق با حداقل موجودی تعیین شده مدت انتظار بیشتری را برای دریافت تسهیلات سپری کنند.

متوسط تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم درکشور 600 میلیون ریال بوده که درصورت کسب متوسط موجودی 300 میلیون ریال توسط متقاضیان واجد شرایط، تسهیلات ظرف 12 ماه قابل پرداخت بوده و در صورت سپرده‌گذاری 100 میلیون ریالی سقف تسهیلات 600 میلیون ریال پس ازگذشت 36 ماه قابل پرداخت خواهد بود.

متوسط موجودی حساب‌های افتتاحی در بانک در حال حاضر حدود 220 میلیون ریال بوده که بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود درصدی از افتتاح‌کنندگان حساب صندوق یکم با برنامه‌ریزی دریافت تسهیلات در حداقل زمان ممکن 12 ماهه افتتاح حساب کرده ‌ و درصد دیگری هم قصد دریافت تسهیلات در سال دوم و یا سوم بعد از افتتاح حساب را دارند.

سقف تسهیلات انفرادی خانه اولی‌‌ها از محل صندوق پس‌‌انداز مسکن یکم در شهر تهران 800 میلیون ریال، در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت 600 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری معادل 400 میلیون ریال است.

هر چند که این میزان برای زوجین خانه اولی دو برابر خواهد بود؛ یعنی در شهر تهران 160 میلیون تومان،در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر 120 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 80 میلیون تومان.

همچنین نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم معادل 5/9 درصد و در بافت فرسوده شهری 8 درصد تعیین شده،حداقل مدت انتظار اولیه برای دریافت تسهیلات به شرط آن که ازابتدا متقاضیان سقف سپرده را رعایت کرده باشند،۱۲ ماه است؛ همچنین مدت بازپرداخت این تسهیلات حدکثر ۱۲ سال است که متقاضیان می توانند این تسهیلات را با استفاده از روش‌های ساده و پلکانی سالانه و دوره‌ای بازپرداخت کنند.

انتظار می رود آن رسانه با رعایت اخلاق حرفه ای و تسلط به ارقام و اعداد نسبت به انتشار اخبار اقدام نمایند و از انتشار اخبار غلط، بدون پشتوانه علمی و مستندات متقن خودداری کند.

ارسال نظر: