سعید جلیلی:

اگر کاندیدای همسو با ما هم در انتخابات رأی می‌آورد بازهم باید "دولت سایه" تشکیل می‌شد/ نباید مردم را تقسیم‌بندی کاذب کرد

کدخبر: 2100665

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید مشکلات کشور را مانند سایه دنبال کرد و طرح "دولت سایه" نیز ممکن است مشابهت‌هایی با آنچه در غرب مطرح است داشته باشد اما این ایده مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و اصول قانون اساسی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جمعی از بانوان فعال در عرصه فرهنگ و سیاست با نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دیدار کردند.

سعیدجلیلی در ابتدای این دیدار گفت: باید مشکلات کشور را قدم به قدم و مانند سایه دنبال کرد و طرح «دولت سایه» نیز ممکن است مشابهت‌هایی با آنچه در غرب مطرح است داشته باشد اما این ایده مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و اصول قانون اساسی از جمله اصل 8 قانون اساسی طرح شده است.

وی ادامه داد: حتی اگر کاندیدای همسو با ما هم در انتخابات رأی می‌آورد بازهم باید «دولت سایه» تشکیل می‌شد چون این مسئله وظیفه دینی و حق قانونی آحاد جامعه است که نسبت به روند امور کشور نظارت داشته باشند. به همین خاطر تشکیل دولت سایه مختص قوه مجریه نیست و سایر قوا و نهادها را نیز در برمی‌گیرد، باید کارهای خوب را هم تشویق کرد تا در جامعه امید شکل بگیرد و در کنار آن خطاها را هم بیان کرد تا اصلاح شود. اگر بدون حب و بغض خطاها را بگوییم جامعه هم استقبال می‌کند و این وظیفه ماست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: برای ما افراد موضوعیت ندارند بلکه پیشبرد انقلاب و رسیدن به آرمان‌های آن بر اساس حرکت در مسیر «حق» اهمیت دارد. اگر حرف حق قابل دفاع است و می‌خواهیم مردم حرف حق ما را باور کنند، پس باید «صراحت گفتمانی» داشته باشیم و از الفاظ و مواضع دوپهلو پرهیز کنیم.

جلیلی ادامه داد: مثلاً در زمان تصویب برجام برخی می‌گفتند الآن نقد نکنید چون جامعه ممکن است از نقد برجام استقبال نکند! اما وظیفه ما این است که خطاها را بیان کنیم تا تصحیح شود؛ هرچند ممکن است جامعه دو سال بعد متوجه شود آن حرف‌ها صحیح بوده است. وظیفه ما ایجاب می‌کند در هر برهه‌ای خطاها را ببینیم و بیان کنیم تا جامعه نسبت به روندهای اشتباه آگاه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نباید مردم را تقسیم‌بندی کاذب کرد و کسانی را که به نگاه ما رأی ندادند متهم کرد زیرا این ضعف ما بود که نتوانستیم حرف‌های اصلی و درست خودمان را به شکل اقناعی به گوش آنها برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع «زنان و خانواده» گفت: در اندیشه اسلام ناب زنان نقش مهم و مؤثری در جامعه و به‌ویژه خانواده دارند. دولت باید زمینه‌های لازم را برای ایفای مؤثر این نقش فراهم کند. امروز بودجه‌های کلانی تحت عناوین مختلف فرهنگی، اجتماعی در دستگاه‌های رسمی برای انجام برخی مأموریت‌ها و کارویژه‌ها هزینه می‌شود که اگر این بودجه‌ها به شکل مناسب به خود خانواده‌ها تخصیص پیدا کند آن وظایف به شکل کارآمدتری انجام خواهد شد.

ارسال نظر: