لاریجانی با دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس:

روز قدس روز افشارگری بزرگ علیه رژیم صهیونیستی است/ مردم این افشاگری را تحقق می‌بخشند

کدخبر: 2100728

رئیس مجلس روز قدس را روز افشاگری بزرگ علیه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: بدون شک مردم این افشاگری را تحقق می‌بخشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پنج‌شنبه (اول تیرماه) با تأکید بر اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: روز قدس روز بسیار مهم و بزرگی است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که امام (ره) پایه‌گذار و مؤسس این فکر بود، تلاش کشورهای بزرگ به ویژه غربی‌ها بر آن بود تا به نحوی مسئله اسرائیل عادی جلوه داده شده و از ذهنیت مسلمانان پاک شود، بدان معنا که نوعی غفلت بر اذهان مسلمانان شکل گیرد، زیرا زمانی مسئله مبارزه فلسطینیان دچار سایش شد و تئوری‌های سازش مطرح بود که کشورهای غربی تلاش می‌کردند عملاً پوششی به جنایت‌های صهیونیست‌ها داده شود.

وی افزود: امام (ره) با ایجاد روز قدس عملاً این پرده را کنار زد و با ایجاد یک روشن‌بینی بین مسلمانان تلاش کردند تا نه تنها نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غفلت نشود بلکه با گامی رو به جلو، مسائل را روشن‌تر کنند که از همین مسیر انتفاضه‌ها به وجود آمد و تئوری سازش دچار نوعی زمین‌گیری شد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در شرایط فعلی به جهت رفتاری که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پیش گرفت، این مسئله جدی‌تر شده زیرا جریان‌های تروریستی را مورد حمایت قرار دادند و تروریست‌ها را به جان کشورهای اسلامی انداختند و عملاً کشورهای اسلامی را دچار سایشی از درون کردند.

وی تأکید کرد: هر چه انرژی کشورهای اسلامی کاهش یابد به نفع رژیم صهیونیستی است، همچنین آمریکا و برخی کشورهای دیگر به دنبال آن هستند تا کشورهای سُست عنصری که در درون خود دچار مشکلاتی هستند را ترغیب کنند تا این کشورها به سمت روابط کاملاً شفاف با رژیم صهیونیستی بروند که این نیز نوعی ضایعه برای کشورهای اسلامی است.

وی اضافه کرد: البته ضعف‌های رژیم صیهونیستی و سپرهایی در مقابل آن وجود دارد، اما به هر حال این ضایعات نیز در شرایط فعلی باقی است.

رئیس مجلس همچنین با تأکید بر اینکه روز قدس نوعی افشاگری بزرگ علیه رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: اکنون ما احتیاج به نوعی افشاگری بزرگ داریم، زیرا مسئله روز قدس تنها در جغرافیای ایران تعریف نمی‌شود، بلکه بسیاری از کشورهای دیگر موضوع را جدی گرفته و آن را پیگیری می‌کنند تا حدی که وزرای کشورهای اسلامی نیز روز قدس را به عنوان یک روز مهم ثبت کردند.

لاریجانی در ادامه متذکر شد: البته هنوز هم برخی کشورها تلاش می‌کنند که روز قدس جدی گرفته نشود، اما با این وجود روز قدس آرام‌آرام عمومیت و نشر پیدا خواهد کرد و اگر این روز تبدیل به حرکتی بزرگ شود ما افشارگری بزرگی علیه اسراییل و استکبار خواهیم داشت و کمک بسیاری به از بین رفتن شگردهای آنها می‌شود.

وی درباره نقش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: با توجه به نکات مذکور، حضور مردم در راهپیمایی روز قدس می‌تواند بسیار مؤثر باشد و مردم این افشاگری را تحقق خواهند داد و ستون‌هایی که برخی کشورها برای نسیان و فراموشی مسائل جنایت اسراییل دنبال می‌کردند را از بین خواهد برد.

رئیس مجلس تأکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بسیار مؤثر است و کمک زیادی به عظمت مسلمانان و آینده امت اسلامی خواهد کرد.

ارسال نظر: