محسنی اژه‌ای در جمع خانواده شهدا:

عده‌ای می‌خواهند آمریکا را دوست قلمداد کنند/ با ۲۰۰ میلیون حقوق ماهیانه نمی‌توان رنج فقرا را فهمید

کدخبر: 2100743

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر من کارگزار حکومت، متوسط در یک ماه دویست میلیون حقوق بگیرم چگونه دیگر امکان دارد بتوانم رنج فقرا را بفهمم..

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امشب در مراسم دیدار با خانواده شهدای دستگاه قضایی و حادثه هفتم تیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی، اظهار داشت:از خداوند بزرگ می‌خواهیم تا به همه ما توفیق دهد تا فردا در مراسم روز قدس حضور یافته و بتوانیم گوشه دینی که به گردنمان داریم را ادا کنیم.

وی گفت: حقیقتاً شرمنده‌ام که بخواهم در حضور خانواده شهدا حرف بزنم، من اعتقادم این است که همه وجودم بدهکار خانواده شهداست و اگر همه وجودم صرف شود بازهم نتوانسته‌ام خدمتی به نظام کرده باشم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: همه شما می‌دانید که اعضای خانواده‌تان برای چه شهید شده‌اند و برای چه چیزی شما و بستگانتان جانباز شدید و همه شما میدانید چرا شما و بستگانتان سالیان سال در زیر چنگال صدامیان در اسارت به سر بردید و همه رزمندگان می‌دانند برای چه به میدان رزم رفته‌اند.

وی افزود: امروز برای ادامه این مسیر وظیفه ما سنگین و خطیر است و نظام سلطه امروز به سرکردگی آمریکا بیش از گذشته نسبت به این نظام و انقلاب و ملت و این رهبری عناد و کینه دارد چرا چون روزی فکر می‌کرد چند صباحی می‌گذرد و انقلاب با تهدید و محاصره و تخریب و فریب راهش کج می‌شود و مردمش از پا در می‌آید و نظام سلطه می‌تواند به اهدافش برسد اما این چنین نشد و حالا بعد از سه دهه دید این ملت و این انقلاب و رهبر و کشور با سایر انقلاب ها فرق دارد.

اژه‌ای گفت: یک جنگ تمام عیار را به ما تحمیل کردند و هشت سال تمام هر آنچه سلاح داشتند به سمت ما گسیل کردند اما نظام از پا درنیامد ما را محاصره کردند پول‌هایمان را بلوکه کردند و نگذاشتند ضروریات به ما برسد اما ما سر خم نکردیم. آنها حتی جنگ داخلی را به ما تحمیل کردند و ده‌ها گروه خودفروخته به جان ما انداختند و هزاران شهید و بزرگ و کوچک و عالم و دانشمند را از ما گرفتند اما ما سر خم نکردیم و همچنان زنده و پویا و مقاوم باقی‌مانده‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمنان از ستون پنجم برای ترور با تمام توان استفاده کردند اما بازهم فایده نداشت و امروز با این‌همه سرمایه که به خرج دادند موفق نشدند و حالا عنادشان بیشتر شده است تا نتیجه بگیرند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: آنها از هیچ تلاشی برای شکست دادن اسلام و ایستادن در مقابلش کوتاهی نکرده اند جایی که می‌توانند از جنگ سخت استفاده می‌کنند نظیر آنچه در یمن در حال رخ دادن است یا در سوریه و در آنجا که نمی‌توانند از جنگ نرم استفاده می‌کنند مثل ایران اسلامی که به‌واقع ایران شهیدپرور است و ایران امام زمانی.

اژه‌ای گفت نظام سلطه امروز جنگ نرم و جنگ سخت را در هم آمیخته است زیرا فهمیده است که اسلام ناب مرزها را درنوردیده و فهمیده است که تنها یک لشکر است که به عنوان لشکر اسلام در حال مبارزه با استکبار است. امروز وجه غالب نظام سلطه در برابر ایران جنگ نرم است و باید بدانیم عامل مقابله با این جنگ چیزی نیست جز بصیرت در مقام اول زیرا بصیرت عامل مهم ایستادگی در برابر دشمن است.

وی تصریح کرد: امروز نظام سلطه به‌گونه‌ای حق و باطل را به هم آمیخته است که تشخیص این دو از یکدیگر برای برخی از بزرگان و عالمان هم سخت شده است و اینجاست که بیش از گذشته داشتن بصیرت خود را نشان می‌دهد.

اژه‌ای افزود: برخی گم کرده‌اند که زمین دشمن کدام است و زمین دوست و خودی کجاست و یکی از مسائل مهمی که رهبری از بعد از فتنه هشتاد و هشت بر روی آن اصرار کردند موضوع بصیرت بوده است و شاهد بودیم که از برخی از حلقوم‌ها این جملات خارج شد که چه خبر است این‌قدر از بصیرت می‌گویید مردم ما همه بصیرت دارند البته کسی هم نگفت مردم بصیرت ندارند بلکه حجم فعالیت‌های ضدانقلابی دشمن افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاشش را به کار گرفته است تا روحیه انقلابی را از دل مردم بیرون بکشد زیرا می‌داند باوجوداین روحیه انقلابی نمی‌توان این انقلاب را شکست داد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی می‌گویند امروز که جنگ تمام شده پس بسیج به چه‌کار ما می‌آید بسیج برای زمان جنگ است و بیاییم با هم متحد باشیم اینها همان‌هایی هستند که می‌گویند شادی خوب است چرا همه‌اش گریه و چرا همه‌اش ناله و حزن. آنگاه است که تلویزیون ما می‌رود سمت این موضوع و از آن بدتر آن زمانی است که برخی از مسئولین عالی‌رتبه هم می‌روند سراغ همین حرف‌ها و حرف از شادی می‌زنند و برای کنسل شدن یک کنسرت دنیا را به هم می‌ریزند. باید از اینها پرسید چه کسی با هنر مخالف است؟ ما ادعای آن را داریم که حزب‌اللهی‌ها خودشان بهترین هنرمندان هستند اما هدف شما از هنر رسیدن به ابتذال است.

وی افزود: دشمن به این نقطه رسیده است که من مسئول نظام را دنیاطلب کند و به خانه آنچنانی و پول آنچنانی سوق بدهد تا این‌چنین از روحیه انقلابی من را فاصله بدهد.

اژه‌ای گفت: اگر من کارگزار حکومت، متوسط در یک ماه دویست میلیون حقوق بگیرم چگونه دیگر امکان دارد بتوانم رنج فقرا را بفهمم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز تلاش دشمن متمرکز بر گرفتن روحیه انقلابی از جوانان و ملت عزیزمان است و می‌خواهد ما را از هدف اصلی خودمان و علت شهادت شهدا جدا کند.

وی تصریح کرد: دومین عامل مقابله با دشمن در مواجهه با جنگ نرم موضوع استقامت است همان‌گونه که قرآن می‌فرماید آنها که استقامت کردند خوفی ندارند و اینها هستند که یک ملت شریف و متعالی را می‌سازند و دشمن می‌خواهد این روحیه استقامت را از ما بگیرد.

اژه‌ای گفت: عده‌ای تلاش دارند مردم فراموش کنند که آمریکا از صدسال قبل چه بلایی سر این نظام و مردم آورده است و تلاش کنند مردم تنفرشان از آمریکا کاسته شود و تلاش می‌کنند بگویند آمریکا آن دشمنی که می‌گفتید و آن شیطان بزرگی که می‌گفتید نیست.

وی افزود: وقتی کسی استقامت می‌کند آن را تندرو و افراطی معرفی می‌کنند و ما برای پیروزی در این جنگ نرم باید روحیه استقامت و بصیرتمان را حفظ کنیم و نگذاریم روحیه انقلابی را از ما بگیرند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ما یادمان نمی‌رود چگونه برخی از جوانان ما را ترور کردند یادمان نمی‌رود که وقتی یک قاضی می‌خواست به دادگاه انقلاب برود نگران بودید و امید نداشتید شب این فرد سالم برگردد.

وی گفت: شاید با دیدن برخی صحنه‌های اعمال تروریستی داعش ناراحت شوید اما فراموش نکنید اینها همان منافقین هستند ما دیدیم که منافقین همین اعمال داعش را سال‌ها قبل انجام دادند شکم‌ها را دریدند و انسان‌ها را با مسلسل به قتل رساندند کاسب را به خاطر قیافه حزب‌اللهی که داشت به شهادت رساندند.

اژه‌ای گفت: امروز وقتی سپاهیان ما می‌خواهند یک موشک شلیک کنند از طرف فرماندهی کل قوا به آنها اعلام می‌شود که جایی موشک بزنید که مبادا مردم عادی در آن باشند مبادا یک بی‌گناه کشته شود، به والله اگر امروز فرصت پیدا کنند جنایتشان بیشتر از گذشته و بدتر از آن خواهد بود چراکه عنادشان بیشتر از گذشته است.

ارسال نظر: