رئیس آشیانه پرواز رهبر انقلاب، سوژه مستند می‌شود

کدخبر: 2100884

سید رائد امیری از انجام مراحل پایانی مستند "خلبان" که به زندگی و خاطرات یکی از خلبانان غیورمرد کشورمان می پردازد، خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید رائد امیری از انجام مراحل پایانی مستند «خلبان» که به زندگی و خاطرات یکی از خلبانان غیورمرد کشورمان می پردازد، خبر داد.

امیری در ابتدای گفتگو، مستند «خلبان» را زندگی نامه خلبان اصغر مطلق دانست و گفت: تیمسار اصغر مطلق از خلبانان دوره رژیم شاه بوده است که مراحل خلبانی خود را خارج از ایران و نزد خلبانان مطرح زمان خود آموزش می بیند و با پیروزی انقلاب به صف ارتشیان، هوادار جمهوری اسلامی می پیوندد.

تهیه کننده مستند «خلبان» در ادامه به اولین مأموریت مهم تیمسار مطلق اشاره کرد و گفت: این خلبان کارآزموده کشور پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه جمعی دیگر از همکارانش، عملیات معروف حمله به اچ 3 را طرح ریزی می کنند و خود نیز در نقش خلبان هواپیمای سوخت رسان در این عملیات مهم و راهبردی نقش آفرینی می نماید.

امیری با اشاره به اقدامات حساسی که توسط خلبان مطلق در نظام جمهوری اسلامی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات حساس خلبان مطلق، انتقال جنازه امام خمینی به بهشت زهرا بود که به دلیل ازدحام جمعیت و احتمال هجوم مردم، یکی از پرواز های حساس وی محسوب می شود.

وی ادامه داد: ایشان همچنین رئیس آشیانه پرواز رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری و رهبری بوده، به عبارت دیگر خلبان اختصاصی رهبری در فراز های مهمی از تاریخ کشور قلمداد می شده است.

این تهیه کننده مستند در پایان سابقه آشنایی خود را به خلبان مطلق در یک فعالیت تاریخ نگاری انقلاب مربوط دانست و اظهار کرد: در پروژه تاریخ شفاهی انقلاب که سال 92 انجام شده بود با تیمسار مطلق آشنا شدم و جرقه های شکل گیری یک مستند جذاب و مفید برای همه افراد، از همان زمان در ذهنم شکل گرفت.

گفتنی است مستند «خلبان» به کارگردانی علی کیوان و تهیه کنندگی سید رائد امیری در مرکز رسانه ای عهد مراحل پایانی تدوین را سپری می کند و به زودی برای پخش از سیمای ملی آماده می شود.

ارسال نظر: