رئیس هیأت مؤسس و هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد:

هیچ واحد دانشگاه آزاد تعطیل نمی‌شود/ تقسیم واحدها به ۱۰ منطقه کشوری

کدخبر: 2100914

ولایتی با اشاره به این که هیچ واحد زیان‌ده دانشگاه آزاد تعطیل نمی‌شود گفت: واحدهای دانشگاه آزاد به ۱۰ منطقه کشوری تقسیم می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » تسنیم نوشت:

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های آینده این دانشگاه، اظهار داشت: واحد‌های مستقر در مناطق محروم از مهمترین بخش‌های کارآمد دانشگاهی است و تعطیل کردن واحد دانشگاهی در این مناطق مردم را مایوس می‌کند.

وی افزود: اگر واحد دانشگاهی در استانی دور و محروم ضرر ده باشد، این ضرردهی باید از واحد‌های دیگر این استان جبران شود. به همین علت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به 10 منطقه تقسیم خواهد شد تا مانند سنوات گذشته هر منطقه خودکفا باشد و واحدهای ضرر ده و سود ده در هر منطقه با هم همپوشانی داشته باشند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد تغییر در ترکیب رشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد را ضروری دانست و یادآور شد: رشته‌های کاردانی دانشگاه آزاد به سمت علوم کاربردی و علوم تجربی سوق خواهد یافت تا بتوانیم متناسب با نیاز کشور تکنسین‌های خوب تربیت کنیم.

وی افزود: اگر مدارس سما و قسمت‌های کاردانی را به سمتی جهت دهیم که تکنسین و فوق دیپلم کارآمد تربیت شوند برای کشور آثار خوبی خواهد داشت. راه‌اندازی مقطع متوسطه (دبیرستان) و جذب و تربیت استعدادها و آماده کردن آنها برای ورود به دانشگاه از دیگر برنامه‌های نوین دانشگاه است.

رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد توجه به توسعه امور پژوهشی و جذب نخبگان را از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد بیان و تاکید کرد: آقای موسی‌خانی به عنوان معاون جدید پژوهشی دانشگاه ماموریت دارد در مدت یک ماه برنامه جامعی را درباره جذب و حمایت از نخبگان ارائه کند تا دانشگاه در آن مسیر حرکت کند.

ولایتی افزود: ساماندهی برنامه‌های فرهنگی از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد است؛ برای پیشبرد امور فرهنگی از آقای کلانتری که دارای سوابق خوب در حوزه و دانشگاه است دعوت به همکاری کردیم.

ارسال نظر: