رئیس سیا در مصاحبه با "ام اس ان بی سی":

نفوذ ایران در منطقه در مقایسه با ۷ سال گذشته بسیار بیشتر شده/ ایران در همه‌ جای خاورمیانه حضور دارد

کدخبر: 2100955

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در لفاظی‌های ضدایرانی جدید خود ایران را بزرگترین کشور حامی تروریسم توصیف کرد و گفت که نفوذ تهران در منطقه در مقایسه با شش یا هفت سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "مایک پومپئو"، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» روز شنبه (دیروز) ضمن تکرار لفاظی‌های مقامات آمریکایی، ایران را «بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان» توصیف کرد و گفت که «تهران» و «پیونگ‌یانگ»، امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کنند.

وی در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» که روز گذشته به وقت محلی پخش شد، درباره ایران گفت: «امروز، این کشور نفوذ بسیار زیادی دارد، نفوذی که فراتر از نفوذ آنها در 6 یا هفت سال گذشته است. خواه این نفوذ آنها بر دولت بغداد باشد، خواه افزایش قدرت حزب‌الله و لبنان باشد، همکاری آنها در کنار الحوثی (اخوان المسلمین) در ایران، شیعیان عراق که هم‌اکنون در امتداد مرز سوریه در حال مبارزه هستند و به طور قطع نیروهای شیعه که در سوریه درگیر هستند. ایران در همه‌جای خاورمیانه حضور دارد».

وی در ادامه گفت که کره شمالی «خطر بسیار واقعی» برای امنیت ملی آمریکا به همراه دارد و توضیح داد: «کمتر روزی را در بدون درخواست رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص کره شمالی و اینکه چگونه واشنگتن به این تهدید واکنش نشان دهد، می‌گذرانم. این مسئله در صدر افکار او است».

رئیس سیا تصریح کرد که کره شمالی«بیش از هر زمانی به داشتن قابلیتی نزدیک شده تا آمریکا را با یک سلاح هسته‌ای در معرض خطر قرار دهد».

*رویه افشای اطلاعات محرمانه آمریکا رو به افزایش است

پومپئو در ادامه گفت که گمان می‌کند افشای اطلاعات محرمانه آمریکا رو به افزایش است و توضیح داد: «در بعضی موارد فکر می‌کنم، این روند (افشای اطلاعات محرمانه آمریکا) تسریع بخشیده شده است. فکر می‌کنم پدیده‌ای نام ستایش ادوارد اسنودن و افرادی که اسناد آمریکا را برای پول یا با هدف بزرگ کردن خود یا هر انگیزه‌ای دیگری می‌ربایند، به وجود آمده است و این پدیده رو به رشد است».

رئیس سیا تأکید کرد که آمریکا می‌بایست تلاش‌ها برای متوقف کردن افشای اطلاعات محرمانه را افزایش دهد.

وی توضیح داد: «دشوار است. در حال حاضر نه تنها کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند، اسناد ما را بربایند بلکه سرویس‌های اطلاعاتی همچون ویکی‌لیکس که بودجه آنها به خوبی تأمین شده است هم تلاش می‌کنند برای هدف تضعیف آمریکا و دموکراسی، اسناد آمریکا را به سرقت ببرند».

ارسال نظر: