طی گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا تاکید شد

لاوروف: از اقدامات تحریک‌آمیز علیه ارتش سوریه خودداری شود

کدخبر: 2101086

وزیر خارجه روسیه طی گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی‌اش، از وی خواسته است تدابیری اتخاذ کند که از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز علیه ارتش سوریه خودداری شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از «اینترفکس» نوشت: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، «رکس تیلرسون» و «سرگئی لاوروف»‌ وزیران خارجه آمریکا و روسیه، روز دوشنبه درباره مسایل سوریه تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

بر پایه این بیانیه، وزرای خارجه دو کشور در مورد راه‌های پایان دادن به بحران سوریه رایزنی کردند و بر اجرای آتش‌بس و همچنین شدت بخشیدن به مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

لاوروف و تیلرسون همچنین خواستار جلوگیری از هرگونه تلاش برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی طرفین درگیری در سوریه شدند.

برپایه بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی، از تیلرسون خواسته است «دست به اقدامات لازم بزند تا از وقایع تحریک‌آمیز علیه نیروهای ارتش سوریه، که در حال عملیات علیه گروه‌های خرابکار هستند، خودداری شود».

وزیران خارجه روسیه و آمریکا توافق کردند تا مذاکره در مورد مسایل دو کشور را ادامه دهند.

این نخستین بار نیست که وزارت خارجه روسیه از آمریکا می‌خواهد به نیروهای دولتی سوریه حمله نکند. در پی سرنگونی جنگنده ارتش سوریه، مسکو هشدار داده بود از این پس هر هواپیمایی که وارد حریم عملیاتی آن در سوریه شود، به‌عنوان یک هدف بالقوه در نظر گرفته می‌شود. این هشدار حتی سبب شد تا نیروی هوایی استرالیا برای مدتی از انجام عملیات هوایی در آسمان سوریه خودداری کند.

ارسال نظر: