رسانه‌های منتسب به داعش مدعی شدند؛

انتقال سازنده سلاح‌های شیمیایی داعش از بیروت به بغداد

کدخبر: 2101242

در پی درخواست دولت عراق از لبنان برای استرداد "طارق أحمد الدولعی" ملقب به "ابوعبدالله عزاوی" مهندس و بنیان‌گذار ساخت سلاح شیمایی در داعش، وی عصر روز گذشته به عراق منتقل شد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از عراق، رسانه های منتسب به تروریست‌ها و خبرگزاری رسمی گروه تروریستی داعش با انتشار خبری مدعی شدند "طارق أحمد الدولعی ملقب به ابوعبدالله عزاوی" سازنده تسلیحات شیمیایی داعش با درخواست دولت بغداد صبح امروز از بیروت به پایتخت عراق منتقل شد.

در همین راستا مقامات قضایی لبنان اعلام کردند: بنا به درخواست دولت عراق، طراح اصلی بخش تسلیحات شیمیایی گروه تروریستی تکفیری داعش که در سال 2016 در بیروت شناسایی و به اتهام ساخت و تولید گازهای سمی دستگیر شده بود را به پایتخت عراق مسترد کرده اند.

همچنین قاضی "سمیر حمود" دادستان کل لبنان ضمن تایید این خبر اعلام کرد: حکم استرداد امیر شیمایی داعش از سوی میشل عون رییس جمهور، سعد الحریری و وزیر دادگستری این کشور امضاء شده است. لازم به ذکر است که داعش از زمان تشکیل این گروه در سال 2014 ضمن سیطره بر انبارهای محرمانه تسلیحات شیمیایی عراق بارها از آنها بر علیه نیروهای نظامی و امنیتی عراق و سوریه بهره برداری کرده است.

ارسال نظر: