ظریف:

فرمان ضد مهاجرتی ترامپ نمایشی واقعا شرم‌آور از خصومت کور علیه همه ایرانی‌ها است

کدخبر: 2101271

وزیر خارجه ایران نوشت: آمریکا حالا مادر بزرگ‌های ایرانی را از دیدن نوه‌هایشان منع می‌کند؛ اقدامی که نمایشی واقعا شرم آور از خصومت کور علیه همه ایرانی‌ها است".

به گزارش « نسیم آنلاین »، حکم اخیر دیوان عالی آمریکا که حکم به اجرای بخشی از فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان از جمله ایران داد، واکنش وزیر خارجه ایران را به دنبال داشت.

دیوان عالی آمریکا روز سه‌شنبه حکم به اجرای بخشی از فرمان ضد مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا داد.

طبق این فرمان، صدور روادید برای شهروندان شش کشور مسلمان را به استثنای برخی موارد خاص، برای 90 روز معلق می‌کند و خواستار توقف ورود کلیه پناه‌جویان به آمریکا برای مدت 120 روز است(جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه ایران که در سفر دوره‌ای به برخی کشورهای اروپایی به سر می‌برد و دیروز پنجشنبه در پاریس با همتای فرانسوی هم دیدار داشته، به موضوع اجرای فرمان ضد مهاجرتی در آمریکا واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف در توئیتر خود به شدت به این فرمان ضد مهاجرتی تاخت و آن را «خصومت کور علیه همه ایرانی‌ها» توصیف کرد.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: «آمریکا حالا مادر بزرگ‌های ایرانی را از دیدن نوه‌هایشان منع می‌کند؛ اقدامی که نمایشی واقعا شرم آور از خصومت کور علیه همه ایرانی‌ها است».

ارسال نظر: