ظریف: دیدار با ماکرون بسیار خوب بود/ پیام آقای روحانی به همتای فرانسوی ارائه شد

کدخبر: 2101306

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با رئیس جمهور فرانسه این دیدار را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: پیام آقای روحانی هم به آقای ماکرون ارائه شد.

به گزارش« نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس در خصوص دیدارش با مقامات فرانسوی گفت: در این دیدارها و دیدار با رئیس جمهور فرانسه روابط دو جانبه و علاقه دو طرف به گسترش روابط دو جانبه تاکید شد و ماکرون تاکید کرد که فرانسه با جدیت همکاریهای اقتصادی دو کشور را دنبال می‌کند.

وی افزود: همینطور درباره برجام و اینکه فرانسه متعهد به اجرای برجام هست و تاکید دارد بر اینکه برجام یک توافق بین‌المللی غیرقابل مذاکره است، پس باید توسط همه طرف‌ها به طور جدی اجرا شود.

وزیر امور خارجه گفت: بحث مفصل و خوبی درباره مسائل منطقه‌ای داشتیم و ضرورت یافتن راه حل‌های سیاسی و همینطور طرح‌هایی که دولت جدید فرانسه برای پیگیری جدی بحران سوریه دارد و پیدا کردن روش‌هایی برای کمک رسانی که مورد علاقه و تاکید جمهوری اسلامی ایران هم همواره بوده است.

ظریف افزود: پیام آقای روحانی به رئیس جمهور فرانسه هم ارائه شد، در این پیام هم ریاست جمهوری نسبت به همکاری‌های دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نظراتشان را مطرح کرده بودند.

وی گفت: کاملاً مشخص است که دولت جدید فرانسه علاقه مند به گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی و علاقه مند به حضور فعال در مسائل منطقه‌ای است و در این زمینه‌ها جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که فعالیت و همکاری نزدیک داشته باشد.

ظریف افزود: البته با فرانسه در بعضی موارد طبیعتاً اختلاف دیدگاه داریم، اما موارد متعددی هست که روی موضوعات مشترک می‌توانیم کار کنیم.

ارسال نظر: