دیده بان حقوق بشر سوریه:

داعش از همه مواضع خود در ریف حلب عقب‌نشینی کرد

کدخبر: 2101321

منابع خبری از عقب‌نشینی گروه تروریستی داعش از همه مواضع خود در ریف حلب خبر می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش امروز جمعه در ریف جنوب شرقی حلب موفق شد گروه تروریستی داعش را محاصره کند.

شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که عناصر داعش از مساحتی بالغ بر 3 هزار کیلومتر مربع از ریفهای شرقی و جنوبی حلب عقب نشینی کرده اند.

به گفته خبرنگار المیادین، عناصر داعش همچنین از مناطق گسترده ای از صحرای سوریه که از نظر اداری وابسته به استانهای حلب و حماه است، عقب نشینی کرده اند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان نیز در همین راستا اعلام کرد که عناصر داعش از همه مواضع خود در ریف حلب عقب نشینی کرده اند تا بتوانند به همقطاران خود در استان رقه کمک کنند.

به گزارش دیده بان، در صورتی که داعش از ریف جنوب شرق حلب عقب نشینی کند، در واقع بدین معناست که حضورش به صورت کامل در استان حلب پایان می یابد و نیروهای سوری موفق شده اند امنیت جاده حلب-خاصر-أثریا را تأمین کنند.

در تأیید خبر دیده بان، سایت معارض عنب هم اعلام کرد که عناصر داعش همه مواضع خود در جنوب شرق حلب را تخلیه کرده اند و این استان از وجود داعش خالی شده است.

یک وبگاه خبری سوری اما نقشه زیر را گذاشته که نشان میدهد داعش در مساحت 1500 کیلومتر مربعی محاصره شده است:

در همین راستا، یک منبع نظامی خبر داد که ارتش سوریه موفق شده است کنترل کامل منطقه ای را به دست گیرد که از «الرصافه» در ریف جنوبی رقه تا شهرک اثریا در ریف شرقی حماه امتداد دارد.

نیروهای سوری در این عملیات موفق شدند 13 روستا و مزرعه و شماری از مناطق مرتفع و کوهستانی را آزاد کنند.

بدین ترتیب ارتش سوریه شهرکها و روستاهای شمال محور اثریا-الرصافه را جدا کرد تا پس از فرار تروریستها در ریف جنوب شرقی حلب وارد آن شوند.

ارسال نظر: