رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خبر داد:

لو رفتن سؤالات امتحانی تنها یک مورد اثبات شده است

کدخبر: 2101328

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: لو رفتن سؤالات امتحانی تنها یک مورد اثبات شده است که مربوط به آخرین امتحان و درس زبان فارسی بوده است که سؤالات ساعت ۷ و ۵۵ دقیقه یعنی ۵ دقیقه پیش از شروع فرآیند امتحان لو رفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در خصوص لو رفتن سؤالات امتحان نهایی» اظهار داشت: لو رفتن سؤالات واقعی تنها یک مورد اثبات شده است که مربوط به آخرین امتحان و درس زبان فارسی بوده است که سؤالات واقعی ساعت 7 و 55 دقیقه یعنی 5 دقیقه پیش از شروع فرآیند امتحان، لو رفته است.

وی افزود: فردی که اقدام به افشای سؤالات کرده است از کارمندان یک حوزه امتحانی در تهران بوده و توسط پلیس بازجویی شده است و نحوه لو رفتن هم در دست بررسی است.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «آیا منطقی است که فردی ریسک لو دادن سؤالات برای 5 دقیقه را متحمل شود؟» عنوان کرد: ممکن است این فرد به دلیل ماجراجویی یا دلایلی غیر از ارتکاب خلاف، این کار را کرده باشد؛ مثلاً برای اثبات خود، چون افشای سؤالات 5 دقیقه پیش از امتحان هیچ سودی برای او نداشته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه حقوقی وزارت آموزش و پرورش پیگیر این موضوع است، تصریح کرد: 5 دقیقه پیش از امتحان زمان کوتاهی است و عملاً امکان سوءاستفاده منتفی است.

وی با تأکید بر اینکه تنها همین یک مورد لو رفتن سؤالات اصلی اثبات شده است، ادامه داد: مدارکی که برخی والدین به مرکز سنجش آموزش و پرورش ارائه کردند بررسی شد؛ سؤالات مورد ادعای آنها مشابهت‌ و مشترکات زیادی با سؤالات اصلی داشت اما سؤالات اصلی نبود.

ارسال نظر: