عکس چُرت‌زدنم را چاپ کردند، ولی وقتی بازیکن می‌گرفتم خواب بودند!

افتخاری: رضاییان در چارچوب ما باشد به او در آسیا نیاز داریم/ اگر تست پزشکی جباری منفی باشد حضور او در استقلال منتفی است

کدخبر: 2101381

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: آقای وزیر با ما حرف زدند و اعلام کردند که به دنبال این باشید که استقلال را از تیم به باشگاه تبدیل کنید. ضمن آنکه تامین منابع یکی از اولویت‌های استقلال باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سید رضا افتخاری بعد از پایان نشست هیات مدیره استقلال در جمع خبرنگاران گفت:در ابتدا آقای وزیر با ما حرف زدند و اعلام کردند که به دنبال این باشید که استقلال را از تیم به باشگاه تبدیل کنید. ضمن آنکه تامین منابع یکی از اولیت‌های استقلال باشد.

وی افزود: باید بدهی ها را مشخص کنید و تکلیف تیم‌های پایه را هم مشخص کنید. اصلاح و توسعه ساختار باشگاه و توجه به پیشکسوتان هم مورد توجه شما باشد.

افتخاری درباره جلسه امروز هیأت مدیره با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: امروز گزارش عملکرد یک‌ساله‌ام را به هیأت مدیره دادم و در خصوص جذب بازیکنان پرداخت بدهی‌های باشگاه به خارجی‌ها و مختومه شدن 5 پرونده در فیفا صحبت کردم که از جمله کارهای مهم ما بود. همچنین در خصوص ساماندهی زمین‌های تمرین و کمپ به هیأت مدیره گزارش دادم. بعد از صحبت‌های من اولین جلسه هیأت مدیره استقلال با وزیر ورزش تشکیل شد و قرار بر این شد تا محمدحسین قریب به عنوان رئیس هیأت مدیره، من (افتخاری) به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره و همچنین به عنوان سخنگوی باشگاه فعالیت می‌کنم. این کلیات جلسه بود و قرار است یک جلسه دیگر با حضور اعضای هیأت مدیره برگزار شود تا در خصوص مسائل ریز صحبت کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره جذب مجتبی جباری که صحبت‌هایی از مصدوم بودن او به گوش می‌رسد، افزود: ما هم شنیده بودیم که او مصدوم است و به همین دلیل برای قراردادش شرط گذاشتیم. در قرارداد او نوشته شده اگر تست‌های پزشکی را با موفقیت انجام دهد قراردادش اجرایی خواهد شد اما اگر نتواند تست‌های پزشکی را با تائید پزشکان انجام دهد قرارداد او منتفی خواهد شد. البته او خودش به من گفت که زانویم را عمل کردم اما مشکلی ندارم چرا که در قطر بازی کردم و این موضوع مانع بازی کردن من نشده است.

افتخاری در خصوص آخرین وضعیت جذب رامین رضائیان توسط باشگاه استقلال افزود: قرار شد رضائیان به اروپا برود و اگر با باشگاهی به توافق رسید که برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم اما اگر توافقی حاصل نشد با او مذاکرات‌مان را ادامه می‌دهیم. البته رضائیان پیشنهادی غیرقابل قبول به ما داده بود چرا که ما یک سقفی داریم و نمی‌توانیم بالاتر از آن به بازیکنی پول بدهیم. حتی اگر بهترین بازیکن دنیا باشد باید در چارچوب ما قرار بگیرد. اگر در چارچوب ما باشد که ما بدمان نمی‌آی رضائیان را داشته باشیم چرا که به چنین بازیکنی در آسیا نیازمندیم. مسابقات طولانی است و ما به بازیکنان نیاز داریم چرا که شاید بازیکنی مصدوم یا محروم شود. ما در سه جام بازی خواهیم کرد و بازی‌های تدارکاتی هم داریم که حدود 40-50 بازی می‌شود. در این شرایط اگر بازیکنی مصدوم شود برای ما بد خواهد شد و ما فصل گذشته این تجربه تلخ را داشتیم اما به هر حال برای ما درس شیرینی بود چرا که حواس‌مان را جمع کردیم تا بدانیم هر پست نیاز به دو بازیکن خوب داریم. شاید کسی مصدوم یا محروم شود و در این شرایط باید یک نفر باشد تا مشکلات‌مان را حل کند. رضائیان می‌تواند برای ما بازیکن مؤثری باشد به شرطی که با ما توافق کند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا دربی استقلال و پرسپولیس در آلمان برگزار می‌شود یا خیر، گفت: ما در این مسابقات شرکت می‌کنیم چون به درآمد آن نیاز داریم. وقتی بازیکنی با این قیمت‌ها می‌گیریم مشخصا باید پولش را هم تامین کنیم. هر درآمدی هم داشته باشیم در راستای اهداف باشگاه است.

افتخاری در خصوص اظهارات مسعود معینی گفت: اینگونه نبود که کسی به من چیزی دیکته کند و دیدید که انتخابات اعضای هیأت مدیره امروز اتفاق افتاد. ممکن است برخی از اعضا با توجه به شناخت از من حمایت کرده باشد ولی رئیس و نائب رئیس که از قبل انتخاب نشده بود. در این جلسه وزیر گفت که شما انتخاب مدیرعامل و هیأت مدیره را در باشگاه برگزار کنید که اعضا خودشان گفتند حالا که فرصت پیش آمده و شما هم در جلسه هستید این کار را انجام دهید. زمانی پیشنهاد داد قریب رئیس شود و همه چیز به شکل اصولی پیش رفت.

وی در خصوص انتقاداتی که از وی بعد از حمایت از علیرضا منصوریان انجام شده است، گفت: من آدمی نبودم که با ورزش بیگانه باشم و شناختی از آن نداشته باشم. ممکن است اقداماتی هم برای من انجام داده باشند و شیطنت‌هایی هم شد ولی من کار خودم را انجام می‌دادم و هر کسی من را می‌شناسد می‌داند که نگران این چیزها نبودم. امروز هم به وزیر گفتم اگر کسی بخواهد سالم کار کند نباید به اینجا بیاید چون فشارها وحشتناک است.

افتخاری افزود:به وزیر گفتم شاید ساختار باشگاه استقلال بزرگ نباشد ولی جامعه هواداری بسیار گسترده است و من پشت چراغ قرمز، نانوایی و خیلی جاهای دیگر باید پاسخگو باشم. همه از من انتظار دارند. به خاطر اینکه نرخ بازیکن بالا نرود و رقابت ناسالم نشود خیلی تلاش کردم.

وی افزود:‌من وقتی همه خواب بودند در حال مذاکره با بازیکنان بودم و تا 4 صبح جلسات ما طول می‌کشید. آقایان در یکی از رسانه‌ها عکس من را منتشر کردند که در حال چرت زدن در فرودگاه هستم. آیا مدیری که تا 4 صبح بیدار است حق خوابیدن ندارد؟ آنها می‌گفتند افتخاری خواب است و بازیکنان یکی یکی می‌روند در حالی که خودشان خواب بودند و ما در حال قرارداد بستن. من سعی کردم نیازهای کادر فنی را برآورده کنم و استقلال تیم بزرگی است که باید منابع‌اش را هم تامین کند. از روز بازی با العین و آن شکست درس گرفتم و حواسم را جمع کردم به هر قیمتی که شد تیمی ببندیم که در روزهای سخت کم نیاوریم. در کنار جوانان به باتجربه‌ها نیاز داریم و از آنها استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم از منصوریان حمایت می‌کنید، گفت: منصوریان مربی جوانی است که باید حمایت شود. قبول کنید که او خوب نتیجه گرفت و تیم را دوم کرد. ما با بازیکنان همدل شده بودیم و با حمایت جوانان‌مان به نایب قهرمانی رسیدیم ولی با آن شرایط سخت بازیکنان جوان‌مان را به زمین فرستادیم و نتیجه گرفتیم.

افتخاری در مورد اینکه رامین رضائیان به دلیل مشکلات درگیری از پرسپولیس اخراج شده و اگر او به استقلال بیاید مشکلی به وجود نمی‌آید، عنوان کرد: ممکن است این حواشی در پرسپولیس بوده باشد اما اینجا استقلال است و شرایط اینگونه نیست. تمام بازیکنانی که ما گرفتیم خیلی زود با تیم هماهنگ و همدل شدند. بازیکنی که به استقلال می‌آید به حاشیه نمی‌رود.

وی در مورد اینکه مسعود معینی گفته بود وزارت ورزش تصمیمات را به رضا افتخاری دیکته می‌کند، اظهار داشت: این مسئله را قبول ندارم. سلطانی‌فر خودش فوتبالی بوده و می‌داند نباید به مسائل ریز ورود کند و باشگاه باید مسائل اجرایی را به طور کامل بپذیرد و در قبال آن پاسخگو باشد. سلطانی‌فر در جذب مربی، بازیکن و... هیچ دخالتی نداشته و فقط حمایت می‌کند. چندی قبل در همین مکان (مقابل در وزارت ورزش) عده‌ای آمدند و سرو صدا به راه انداختند. اما وزیر هیچ توجهی به این مسائل نکرد و اتفاقا او در مورد این مسائل ایستادگی می‌کند. نصیحتی را بیان می‌کنم. این همه تلاش کردید تا من را بکوبید. هر کاری که می‌توانستند انجام دادند. فضای مجازی را علیه من شوراندند اما آخر چه شد؟ حالا برای کمک همه جلو بیایند و از تیم حمایت کنند و ما را مورد تشویق قرار دهند البته من نیازی به تشویق ندارم این کار را برای حمایت از تیم انجام دهم. مسیری که خیلی‌ها رفتند نتیجه‌ای در بر نداشت. وزیر خودش باید در این مورد توضیح دهد. در آن شرایط سخت به استقلال آمدم و تیمی را در ته جدول تحویل گرفتم. این تیم در ادامه راه نائب قهرمان شد و در دربی به پیروزی رسید. در آسیا هم تا مرحله یک هشتم بالا رفتیم اما به دلیل برخی کمبودها نتوانستیم نتیجه بگیریم که ان‌شاالله این مسئله را جبران می‌کنیم.

افتخاری در مورد اینکه گفته می‌شود معلوم نیست وضعیت 8 میلیارد تومان پول فصل قبل چه شده است، تصریح کرد: این پول برای سال قبل و مربوط به سبک‌دست اسپانسر باشگاه است که او ما را بدهکار کرده و دعوا داریم که این مسئله به دادگاه کشیده است و دادگاه باید در مورد آن تصمیم بگیرد. این پول در جایگاه خاصی نیست. 8 میلیارد و 400 میلیون تومان قرارداد سبک‌دست با باشگاه بسته شده که مشکل قانونی دارد. او می‌گوید این اندازه هزینه کرده و باید این پول را بگیرد. حسابرسی کل کشور عملکرد مالی ما را قبول کرده است. تمامی مسائل مالی باشگاه رصد می‌شود و اگر یک میلیارد اینطرف و آنطرف شود،‌مشخص خواهد شد.خوشبختانه مشکلی در مورد مسائل نداشتیم.

وی در پایان در رابطه با زمان جلسه هیأت مدیره استقلال گفت: دوشنبه یا سه‌شنبه این جلسه برگزار می‌شود.

اگر تست پزشکی جباری منفی باشد حضور او در استقلال منتفی است

سید رضا افتخاری بعد از پایان نشست هیأت مدیره استقلال با وزیر ورزش گفت: با مجتبی جباری قرارداد مشروط بستیم و شرط گذاشتیم اگر شرایط او مثبت باشد قرارداد امضاء شود و اگر اینگونه نباشد حضورش در استقلال منتفی است. البته خود او می‌گوید مشکلی ندارد و می‌تواند برای استقلال به میدان برود.

ارسال نظر: