یادداشت// عبدالله شهبازی

آغاز محاصره ارزی قطر و سوداهای مافیایی در خلیج فارس

کدخبر: 2102419

این استاد تاریخ‌ نوشت: اگر ایران از ارعاب‌ها بترسد و تمکین کند، یعنی به توسعه‌طلبی سعودی در قطر چراغ سبز نشان دهد، قربانی بعدی خود ایران خواهد بود. پذیرش شعار عوامفریبانه برجام منطقه‌ای، یعنی عقب‌نشینی ایران در مقابل سوداهای این مافیای تبهکار، اولین نشانه ترس است.

عبدالله شهبازی نویسنده و مورخ طی یادداشتی با عنوان "ترامپ و کنترل انرژی جهان: آغاز محاصره ارزی قطر و سوداهای مافیایی در خلیج فارس" نوشت:

عنوان «ترامپ و کنترل انرژی جهان» را از گزارشی در دویچه وله اقتباس کردم و مابقی تیتر را از نظر یکی از دوستان که نوشتند: «وقتی کسی [ترامپ] سودای سروری انرژی جهان را دارد قطعاً باید کنترل مراکز تولید انرژی در دستش باشد، حالا یا با واسطه یا توسط سعودی.» اشاره این دوست به تحرکات سعودی و متحدانش علیه قطر است.

به گزارش میدل ایست آی، وبسایت انگلیسی‌زبان نزدیک به قطر، از امروز (۳۰ ژوئن ۲۰۱۷/ ۹ تیر ۱۳۹۶) بانک‌های جهان، از جمله بانک‌های بریتانیا، از پذیرش «ریال قطر» بعنوان ارز قابل مبادله و معتبر سر باز زدند. این اقدام بیانگر نقشه‌ای هماهنگ است از سوی مافیای مالی- سیاسی جهانشمولی که ترامپ یکی از ابزارها و سعودی و متحدانش ابزار دیگر آن برای سلطه بر بزرگترین ذخیره انرژی جهان در خلیج فارس است.

فشارها و تهدیدها و آزارهای جدید و اوج‌گیری فضای ارعاب علیه ایران در این چارچوب قابل تأویل است. اگر ایران از این ارعاب‌ها بترسد و تمکین کند، یعنی به توسعه‌طلبی سعودی در قطر چراغ سبز نشان دهد، قربانی بعدی خود ایران خواهد بود. پذیرش شعار عوامفریبانه «#برجام_منطقه‌ای»، یعنی عقب‌نشینی ایران در مقابل سوداهای این مافیای تبهکار، اولین نشانه ترس است.

هیچ جنگی ایران را تهدید نمی‌کند تا زمانی که ایران، مانند امروز، مقتدر و بی‌تزلزل باشد. جنگ با ایران زمانی آغاز خواهد شد، و تمامیت ارضی ایران را در معرض تهدید بسیار جدی قرار خواهد داد، که این مافیای تبهکار بین‌المللی ضعف در دیپلماسی و نهادهای عالی تصمیم‌گیری یا بحران و تشتت سیاسی داخلی در ایران مشاهده کند. تحرکات اخیر برای ایجاد تنش در ایران با این هدف است. نیازی به تبارشناسی سیاسی- اطلاعاتی نیست؛ این روزها به سادگی می‌توان مراکز تنش‌زای داخلی را با تأمل در عملکردشان شناخت. «بازی» هیچگاه این‌گونه آشکار نبوده است.

Qatari currency facing crisis as Gulf blockade hits economy International traders stop selling Qatari riyals, amid first fluctuating value in years, exodus of investment and threat of credit rating downgrade MEE staff Middle East Eye Friday 30 June 2017 https://goo.gl/pzDqPm

ارسال نظر: