بازخوانی زندگی آیت‌الله صدوقی در مستند سراج

کدخبر: 2102455

همزمان با یازدهم تیر، سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی به دست منافقین، زندگی سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی چهارمین شهید محراب در مستند سراج روایت می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، همزمان با یازدهم تیر، سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی به دست منافقین، زندگی سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی چهارمین شهید محراب در مستند سراج روایت می‌شود.

در این مستند 30 دقیقه ای، شاهدان عینی ترور، از نحوه به شهادت رسیدن این شهید محراب می گویند .

آیت ‌الله محمد صدوقی از آغاز مبارزات امام خمینی(ره) چه پیش از قیام 15 خرداد و چه پس از آن، همواره از یاران و مروجان افکار متعالی حضرت امام محسوب می‌شد. این عالم ربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از طرف مردم یزد، برای تدوین قانون اساسی راهی مجلس خبرگان شد. ایشان همچنین به عنوان امام جمعه یزد برگزیده شد و به روشنگری و ارشاد مردم همت گماشت. سرانجام آیت الله محمد صدوقی در روز 11 تیر1361 مطابق با دهم ماه مبارک رمضان سال 1402 قمری، پس از ادای نماز جمعه ‌در حالی که جایگاه را ترک می‌کرد، یکی از منافقان کوردل، با به آغوش کشیدن آن بزرگوار و منفجر کردن نارنجکی که در دست داشت، ایشان را به شهادت رساند. این ترور در ادامه سیاست و روش پلید منافقان جهت حذف فیزیکی چهره‌های فعال، ‌مؤثر و شاخص انقلاب اسلامی صورت گرفت .

مستند سراج به تهیه کنندگی حسین سبطی امشب ساعت 20 از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر: