توکلی خبر داد:

کارت کنکور ۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر شد

کدخبر: 2102478

داوطلبان گروه های آزمایشی پنجگانه آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۶ از امروز می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین توکلی، مشاور عالی رییس سازمان سنجش با اشاره به اینکه در حال حاضر کارت کنکور 96 بر روی سازمان سنجش منتشر شده است، گفت: داوطلبان تا چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند به سایت سازمان سنحش مراجعه و با وارد کردن سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری (۱۶ رقمی) و نام خانوادگی و کدملی و سریال شماره شناسنامه نسبت به دریافت کارت پرینت در آزمون اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۹۶ درصد زن و ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند و با توجه به آمار علاقمندی داوطلبان در گروه های آزمایشی و آمار نهایی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ کارت برای داوطلبان صادر شده که از این میان، تعداد ۶۵۷ هزار و ۸۸۳ کارت برای خواهران و ۴۳۵ هزار و ۸۳۴ کارت برای برادران صادر شده است و آزمون سراسری سال ۹۶ با این آمار برگزار می شود.

وی افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

مشاور رییس سازمان سنجش اضافه کرد: مشاور کارت های‌ شرکت در آزمون برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ آزمون‌ سراسری سال ۱۳۹۶ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه­ های رفع نقص کارت مندرج در جدول مربوطه مراجعه کنند.

کارت های‌ شرکت در آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبان های خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۱۱ تیر تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

توکلی بیان کرد: داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروه­ های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به این روش اقدام و بر اساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار و ارائه آن الزامی است. تمامی داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند.

ارسال نظر: