محسن رضایی در اهواز:

سخت شدن زندگی در خوزستان به سریالی دنباله‌دار تبدیل شده/ پرتاپ موشک سپاه نتیجه خودباوری است

کدخبر: 2102511

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سریال سخت شدن زندگی در خوزستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محسن رضایی دقایقی پیش در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به برخی از مشکلات این استان اظهارداشت: زندگی در استان ما سخت شده و سریال سخت شدن زندگی در خوزستان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در گذشته مشکل آلودگی هوا و ریزگردها وجود داشت ولی هم اکنون گرمای شدید هوا نیز به مشکلات خوزستان اضافه شد، به اینجا آمدم تا بررسی کنیم چگونه می‌شود سختی زندگی در خوزستان را کاهش دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر قریب‌الوقوع خود به خوزستان گفت: قرار نبود بنده به استان سفر کنم در اصفهان بودم و برنامه بازگشت به تهران را داشتم که موضوع گرم شدن هوای خوزستان را شنیدم، به اینجا آمدم تا ببینیم چه کاری برای حل این مشکلات می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه روند سخت شدن زندگی در خوزستان رو به رشد است، خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم آیا این مشکل استان قابل حل است و یا چه کارهایی در مرکز می‌شود برای این مسئله انجام داد که آن را پیگیری کنیم.

تداوم مشکلات خروج سرمایه‌گذاران را در پی دارد

رضایی با بیان اینکه مشکلات خوزستان در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی خیلی موثر است، تصریح کرد: این مسائل در سرمایه‌ها که مهمترین آن سرمایه انسانی است نیز تاثیر زیادی دارد.

وی در همین ارتباط توضیح داد: اگر نیروی خلاق و توانمند ما از استان خارج شود طرح‌های ما را در دراز مدت از بین می‌برد، باید اقداماتی انجام دهیم که سرمایه انسانی در خوزستان ماندگار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به آثار مشکلات خوزستان در اقتصاد آن اشاره کرد و گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند سرمایه‌گذاران از استان می‌روند و جذب سرمایه‌گذاران خارج از استان نیز کم می‌شود.

وی به بیان راهکارهایی برای بیشتر نشدن مشکلات خوزستان پرداخت و اضافه کرد: باید قبل از وقوع حوادث باید از بروز آن جلوگیری کنیم برخی از موضوعات را اگر 5 سال پیش به فکر می‌افتادیم به اینجا کشیده نمی‌شد.

هزینه‌های زندگی در خوزستان کاهش یابد

رضایی با بیان اینکه خوزستان در امنیت ملی و درآمد ملی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: جمعیت قابل توجهی از جمعیت کشور در استان ما زندگی می‌کنند که زندگی سختی دارند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این نکته که باید هزینه‌های زندگی در خوزستان را کاهش دهیم، افزود: باید راهکارهایی در این زمینه ارائه شود تا این موضوع به مرحله اجرا برسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح در امر سرمایه‌گذاری را یکی راهکارهای خود برای رفع مشکلات اقتصادی در خوزستان عنوان کرد و یادآورد شد: در کشور مالزی در فرودگاه در کمتر از 6 ساعت همه مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقابت زمانی در منطقه‌ای اتفاق می‌افتد که هزینه‌ها کاهش یابد و بازاریابی خوبی نیز انجام شود و کارها به خوبی پیش برود.

نهضت توانمندسازی در کشور راه‌اندازی شود

رضایی بر ارائه آمار واقعی و دقیق تاکید کرد و گفت: تمام زحماتی که کشیده می‌شود به خاطر شهروندان است که باید از یک انسانی مصرف‌گرا به یک انسان توانمند تبدیل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به سرمایه‌هایی که در خوزستان وجود دارد باید به سمتی برویم که این استان به پیشرفته‌ترین استان کشور و یکی از بهترین‌های جهان تبدیل شود. باید پول‌هایی که در این استان هزینه می‌شود شهروندان را به انسان‌های توانمند خوش‌فکر تبدیل کند که متاسفانه تا کنون این‌گونه نبوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید نهضت توانمندسازی در کشور راه‌اندازی شود و فرهنگ‌خود باوری را باید در جوانان به وجود آوریم و با اقدامات خود امید را به زندگی مردم بیاوریم.

پرتاپ موشک سپاه نتیجه خودباوری است

وی پرتاب موشک‌های سپاه به مقرهای داعش را یک نمونه عینی از خودباوری جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: اگر یکی از موشک‌ها به غیر از هدف مورد نظر اصابت می‌کرد و مردم کشته می‌شدند جنجالی را در جهان علیه ما به راه می‌افتاد.

رضایی استارت کار ساخت موشک توسط سردار تهرانی‌مقدم را در دوران دفاع مقدس بیان کرد و گفت: در آن دوران نیروهای لیبیایی که قرار بود کار آموزش پرتاب موشک را به نیروهای ما یاد دهند این کار را انجام ندادند ولی با همت جوانان ایرانی در عرض 20 روز موشک‌ها پرتاب شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد روحیه خودباوری در جوانان را یک کار همگانی دانست و تصریح کرد: باید دولت، مسئولان دولتی و روحانیون تلاش کنند تا این روحیه در جوانان به وجود آید.

ارسال نظر: