جدول پخش سریال‌های شبکه دو سیما تا پایان سال اعلام شد

کدخبر: 2102539

گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما برنامه‌ریزی خود را برای پخش تولیدات گسترده این شبکه در زمینه تولیدات مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ شبکه دوم سیما تا پایان سال 96 با پخش سریال های جدید ایرانی چون «گمشدگان»، «یحیی»، «نوار زرد»، «سایه بان»، «هست و نیست» و «پدر» هر شب مخاطبان خود را به دنیای رنگارنگ داستان ها، سریال ها و مجموعه های تلویزیونی دعوت می کند.

آغاز پخش سریال «گمشدگان» از مردادماه

سریال «گمشدگان» به تهیه کنندگی علی حجازی مهر و کارگردانی رضا کریمی آخرین مراحل فیلمبرداری خود را پشت سر می گذارد تا مردادماه سال جاری پس از پایان مجموعه تلویزیونی «پنجره ای به گذشته» روانه آنتن شود.

پژمان بازغی، کورش تهامی، شقایق فراهانی، ستاره اسکندری، بهنام تشکر، مهرداد ضیایی، فریبا نادری، کتانه افشاری نژاد، رامین ناصر نصیر، روشنک گرامی، سارا مهدوی، حسن تسعیری، یاسر جعفری ،آرزو ابی زاده، ادوین راستاد، محمود جعفری، پاشا رستمی، یاسر جهانی و ... از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش کرده اند.

از محورهای اصلی داستان این سریال که توسط رضا مقصودی و احسان جوانمرد نگاشته شده هشدار در خصوص عوارض سوء مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر جدیدِ صنعتی و آسیب های آن در خانواده و جامعه است.

از دیگر عوامل سریال «گمشدگان» می توان به مدیر تصویر برداری: علیرضا رنجبران، صدابردار: رضا کنشلو، تدوین: فریدون جامه بزرگ، مدیر تولید: مهدی رجبی، طراح صحنه و لباس: منصوره یزدانجو، طراح گریم: مجید اسکندری، عکاس:علی حمیدنژاد اشاره کرد.

تدارک سریال تلویزیونی«یحیی» برای هفته دفاع مقدس

«یحیی» به تهیه کنندگی امیر عباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی تکریم همسران شهدای جاویدالاثر که با استقامت و امیدواری ‌ سال ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندانشان را به دوش کشیده اند را محور اصلی خود قرار داده است.

قصه‌ این مجموعه که به مناسبت هفته دفاع مقدس از نیمه شهریور روانه آنتن خواهد شد، در فضای دهه 60 هجری شمسی و در یکی از روستا‌های استان مازندران روایت می شود. افزون بر این بخش عمده ای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات خیبر بوده که در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.

نسخه اولیه فیلمنامه این مجموعه که پیش از این «شکوه یک زندگی» نام داشت‌ به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است.

در خلاصه این سریال آمده است؛ نارگل زنی بیست و پنج ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی) از جبهه های جنگ است ...

در این مجموعه بازیگرانی چون؛ بیتا سحر خیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، کوروش سلیمانی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، مریم کاظمی، حسام محمودی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر، ساقی زینتی، مهری آل آقا و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

برخی از عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از:

نویسنده فیلمنامه اولیه : شعله شریعتی، نویسنده فیلمنامه نهایی : مرجان اشرفی زاده، کارگردان: رضا بهشتی، مجری طرح: مسعود انتظاری، مدیر برنامه ریزی: بهرام ملکی علوی، دستیار کارگردان: محمد عزیزی، منشی صحنه: سحر عقیقی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، طراح چهره پردازی: مهرداد قلی پور، مدیر تصویربرداران: حمیدرضا رحیم زاده، مدیر صدابرداری:عبدالرضا حیدری، مدیر تولید: محمود ریحان صفت ، ساخت موسیقی : امیر رجب، عکاس مصطفی کاظمی.

«نوار زرد»؛ سریال ویژه هفته نیروی انتظامی

سریال «نوار زرد» با مضمونی جنایی- پلیسی و به سفارش ناجی هنر در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در دست تولید است.

این سریال به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی پوریا آذربایجانی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مهرماه روانه آنتن می شود و این روزها در ندامتگاه قزل حصار در حال فیلمبرداری است.

«نوار زرد» توسط کریم لک زاده در 20 قسمت نوشته شده و امیر آقایی در این مجموعه در نقش یک سرگرد پلیس به ایفای نقش می پردازد. همچنین سیروس گرجستانی، کمند امیرسلیمانی، داریوش اسدزاده، بهاره کیان افشار، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، قاسم زارع، محسن بهرامی و ... از بازیگران اصلی این سریال هستند.

سایر عوامل سریال «نوار زرد» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: هادی شلالوند، صدابردار: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، طراح گریم: کامران خلج، مدیر تولید: فرشید رئوفی، عکاس: حسن هندی.

در خلاصه داستان «نوار زرد» آمده است: «سرگرد امیدی از افسران زبده فتا به همراه سروان محسن، با کلاهبرداری های اینترنتی متعددی روبرو می شود که در این میان با ورود به پرونده ای اتفاقات جدیدی رقم می خورد ...»

«سایه بان» از اوایل آذر ماه روانه آنتن می شود

جمشید و نوید محمودی؛ کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی تحسین شده «یک متر مکعب عشق» ساخت سریالی با عنوان «سایه بان» را از 15 تیرماه برای شبکه دو سیما کلید می زنند.

این مجموعه که با خط محوری جوانمردی و همدلی جوانان شکل گرفته و قرار است از اوایل آذرماه روانه آنتن شود، توسط سعید دولتخانی و جمشید محمودی نگاشته شده است.

«هست و نیست» و «پدر»؛ سریال های زمستانی

«هست و نیست» به تهیه کنندگی محسن شایانفر و کارگردانی حسین سهیلی زاده یکی دیگر از مجموعه هایی است که در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و زمستان سال جاری تقدیم بینندگان این شبکه خواهد شد.

سریال «هست و نیست» که قصه آن توسط رضا حدادی و نادر وحید نگاشته شده داستان احمد و ناصر را روایت می کند که دوستی آن ها به سال‌های کودکی در محله‌ سرچشمه‌ تهران بازمی‌گردد. در روند داستان مسیر این دو از هم جدا می شود و …

«پدر»؛ ملودرامی خانوادگی از حامد عنقا

«پدر» عنوان سریال دیگری به نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقاست که زمستان سال جاری روانه آنتن می شود.

در خلاصه داستان این سریال که در حال نگارش است، آمده: «حامد پسر جوانی است که طی یک ماجر درگیر داستانی عشقی می شود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است ناچار سر یک دو راهی قرار می گیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت ساز بزند...»

حامد عنقا نویسنده و تهیه کننده سینما و تلویزیون، نگارش آثاری چون «تنهایی لیلا»، «نردبام آسمان»، «قلب یخی» و فیلم های سینمایی مانند «بدون تاریخ، بدون امضا» را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر: