ظریف در دیدار دبیرکل وزارت خارجه فرانسه:

ایران از هرگونه ابتکار فرانسه برای حل سیاسی بحران سوریه استقبال می‌کند

کدخبر: 2102592

وزیر خارجه با اعلام آمادگی کشورمان برای ارائه کمکهای بشردوستانه به مردم سوریه و حل سیاسی این بحران گفت: ایران از هرگونه ابتکار دولت فرانسه به منظور یافتن راه حل سیاسی برای منازعه کنونی در سوریه استقبال می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کریستین ماسه دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه بعدازظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مختلف دوجانبه و منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار ظریف با اشاره به در مسیر صحیح بودن روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد همکاریهای مشترک دو کشور همچنان تداوم و رونق یابد.

وی افزود: تعدد دیدارهای دوجانبه باعث رفع موانع از مسیر روابط دو کشور بویژه موانع اقتصادی خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار تداوم گفتگوهای سیاسی بین دو کشور شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه ای از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمکهای بشردوستانه به مردم سوریه خبر داد و افزود: همانگونه که جمهوری اسلامی ایران بدنبال راهکاری سیاسی برای حل مشکلات کنونی آن کشور است، از هرگونه ابتکار دولت فرانسه در قبال یافتن یک راه حل سیاسی برای منازعه کنونی در سوریه استقبال می کند.

کریستین ماسه نیز با اشاره به عمق روابط دو کشور اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی دو کشور پس از توافق برجام از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

وی افزود: فرانسه بدنبال رفع موانع فراروی روابط دو کشور بوده و درصدد ایجاد سازوکار مناسبی برای تداوم همکاریها بین دو کشور است.

دبیر کل وزارت خارجه فرانسه همچنین به موضع آن کشور در قبال اجرای کامل برجام اشاره کرد و علاوه بر آن از تمایل آن کشور در قبال حل سریع بحران اخیر در خلیج فارس یاد کرد و افزود: فرانسه از میانجیگری کشورها برای حل این بحران استقبال می کند.

ارسال نظر: