صبح امروز

کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرد

کدخبر: 2102605

بنا به گزارش رسانه ها، کره شمالی صبح امروز یک موشک بالستیک پرتاب کرد که در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: کره شمالی صبح روز سه‌شنبه (امروز) به وقت محلی یک موشک بالستیک پرتاب کرد که در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، کره شمالی ظاهراً یک موشک بالستیک را سه‌شنبه صبح و درست چند روز بعد از آن پرتاب کرد که «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «دونالد ترامپ»رئیس‌جمهور آمریکا در اولین نشست خود، در خصوص تنش‌زدایی در شبه جزیره کره بحث و گفت وگو کردند.

ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد که رژیم کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرد و این نقض قانون بین‌الملل است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: «کره شمالی یک موشک بالستیک با ویژگی نامشخص رااز مجاورت بنگهیون واقع در استان پیونگان شمالی در حدود ساعت 09:40 صبح به سمت دریای شرقی پرتاب کرده است».

بنا به گفته «یوشیهید سوگا» سخنگوی دولت ژاپن، موشک مذکور رد منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

سوگا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «روز سه شنبه در حدود ساعت 09:39 (00:39 روز سه شنبه)، کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرد. پرواز این موشک به مدت 40 دقیقه ادامه داشت، موشک در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در دریای ژاپن سقوط کرد. تا این ساعت، هیچ اطلاعاتی در خصوص خساراتی که ممکن است به هواپیماهاو کشتی‌های ژاپن وارد آمده باشد، در دست نیست».

روز دوشنبه (دیروز)، کره شمالی، روز نیروهای استراتژیک ارتش خلق کره را با بیانیه ای در روزنامه دولتی خود با این مضمون جشن گرفت که موشک‌های پیونگ‌یانگ ممکن از به هرنقطه از جهان حمله کند.

این روزنامه، آزمایش موفقیت‌آمیز اخیر موشک‌های بالستیک «هواسانگ 12»، «پوک گوک سانگ 2» و موشک‌های کروز را یادآور شد.

اوضاع در شبه‌جزیره کره اخیراً به واسطه یکسری آزمایشات موشکی کره شمالی پرتنش شده است و کره جنوبی و برخی دیگر از کشورها می‌گویند که این آزمایشات در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

ارسال نظر: