رئیس پلیس آگاهی کشور عنوان کرد:

کاهش وقوع جرم با تشکیل قرارگاه مبارزه و مقابله با سرقت

کدخبر: 2102735

رئیس پلیس آگاهی کشور از کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به عملکرد ناجا در زمینه اجتماعی گفت: انتظارات از مجموعه اجتماعی ناجا زیاد است و ما توانستیم در زمینه برآورده کردن این انتظارات عملکرد مناسبی داشته باشیم. در دو سال گذشته آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که وضعیت مناسبی در این زمینه داریم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: آمارها و ارقام نشان از افزایش جرایم دارد، بر اساس این آمارها از سال 86 تا 92 جرایم رشد صعودی داشت اما خوشبختانه از سال 93 به بعد به دنبال تشکیل قرارگاه مبارزه و مقابله با سرقت و همینطور قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا توفیقاتی به دست آوریم. یکی از این توفیقات این است که در دو سال اخیر 10 درصد از وقوع سرقت کاهش یافته است و توانستیم در زمینه کشفیات با افزایش آمار رو به‌رو باشیم و یا اینکه میزان کشفیات را به اندازه همان سال نگهداریم.

وی اضافه کرد: این توفیقات با زحمت تمام بخش‌های نیروی انتظامی به دست آمده است.

سردار مقیمی عنوان کرد: در مورد قاچاق کالا نیز در سه ماهه سال جاری با افزایش مواجه بودیم و عملکرد خوبی داشتیم. این در حالیست که در طول این مدت بیشتر فعالیت ناجا مربوط به تأمین امنیت کشور از جمله در زمان انتخابات بود.

رئیس پلیس آگاهی کشور ادامه داد: در زمینه سرقت و مبارزه با قاچاق نیز موفق به افزایش 52 درصدی ارزش ریالی کشفیات در سه ماهه سال جاری شدیم. این مسئله نشان می‌دهد که در حال حرکت رو به جلو هستیم.

وی تاکید کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد که وجود فعالیت‌های دیگر برای ما مانعی در عملکردمان ایجاد نمی‌کند و با توجه به این عملکرد انتظار داریم که کشفیات خوبی داشته باشیم. ضمن اینکه در این راه پلیس آگاهی ناجا شهدایی را تقدیم کرده است که انشاء الله قدردان زحمات آنها خواهیم بود و به نحو احسن حرکت رو به جلو را انجام می‌دهیم.

ارسال نظر: