راه بسیار پرتلاطمی داریم و باید بدانم آیا می‌توانم تیمم را در اختیار داشته باشم؟

پیروانی: فردا تصمیم اساسی درباره غیبت بازیکنان می‌گیریم/ هیچ وقت با این مشکلات ساده کنار نمی‌روم

کدخبر: 2102845

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر روزی تشخیص بدهم نمی‌توانم تأثیرگذار باشم از سمتم کنار می‌روم اما با این مشکلات ساده کنار نمی‌روم ولی باید تمهیداتی بیندیشیم تا این مشکلات حل شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: امیرحسین پیروانی پس از پایان اولین جلسه تمرینی تیم ملی امید در جریان دومین اردوی آماده‌سازی تیمش در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طبق برنامه که مشخص کردیم اردوی دوم که متصل به اعزام می‌شود را آغاز کردیم و هشت بازیکن دعوت شده به اردو غایب بودند.

وی افزود: 8 نفر امروز در تمرین ما غایب بودند باید شرایطی به وجود بیاید که ما بدانیم چه نفراتی را در اختیار داریم، می‌دانست این مشکل به وجود می‌آید دو تیم در خارج از کشور حضور داشتند و دو تیم در ایران بودند. اما با ما همکاری نکردند. فدراسیون و مسئولانش تا جایی که می‌توانستند تلاش خود را انجام دادند و نکات لازم را بیان کردند. من باید بدانم آیا می‌توانم تیمم را در اختیار داشته باشم یا اینکه بازیکنان به طور ناقص در اختیار من قرار می‌گیرند. از طرف دیگر بازیکنانی که به اردو می‌آیند چون در فصل بدنسازی هستیم اکثراً خسته هستند و باید به آنها استراحت دهیم. به هر حال شرایط جسمانی تیم ایده‌آل نیست. به همین خاطر فردا با محمدرضا ساکت جلسه‌ای داریم تا یک تصمیم اساسی در این مورد بگیریم و وضعت مشخص شود.

پیروانی در ادامه تأکید کرد: این مشکل را با تیم ملی جوانان هم داشتیم در همان مسابقات هم به دلیل نداشتن بازیکنان به مشکل برخوردیم. در آن مقطع چون مسابقات لیگ به صورت فشرده برگزار می‌شد برای حفظ تمرکز بازیکنان اعتراضی نکردیم تا آنها از لحاظ روحی لطمه نخوردند اما دیدید در آن شرایط وارد مسابقات شدیم و وقتی نتوانستیم نتایج لازم را بگیریم هجمه شدیدی علیه من به وجود آمد. در حالی که دو بازیکن ما در حین پرواز و چند نفر دیگر هم در زمان یک هفته مانده اعزام تیم به جمع ما اضافه شدند. امیدوارم در ادامه راه بتوانیم از همه پتانسیل‌مان استفاده کنیم و نفرات بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی امید در رابطه با اینکه آیا این تیم می‌تواند نتیجه بگیرد، تصریح کرد: نباید حریفان‌مان را دست کم بگیریم برخی قرقیزستان را حریف ساده‌ای می‌دانند در شرایطی که آنها در دور قبل مسابقات آسیایی تیم ملی ایران را متوقف کردند. با آینده‌نگری کارلوس کی‌روش حدود 19 تا 20 بازیکن تیم ما را نفرات زیر 19 سال تشکیل می‌دهند و از جمع 8 نفری که غایب هستند 5 تا 6 بازیکن زیر رده 19 سال هستند. این تیم شایستگی‌هایش را نشان داده و می‌تواند موفق باشد. اکثر بازیکنان ما در لیگ برتر یا بازیکن ثابت تیم‌های خود هستند و یا اینکه به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌روند. اگر بازیکنان ما همه به اردو بیایند و بتوانیم با تیم کامل تمرین کنیم آن وقت می‌توانیم به موفقیت امیدوار باشیم. البته بازیکنان ما در رده زیر سنی 20 سال هستند ولی مسابقات در رده سنی زیر 23 سال برگزار می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا تیمش می‌تواند به المپیک 2020 صعود کند، گفت: یکی از تصمیمات خوبی که گرفته شده استفاده از بازیکنان زیر 20 سال است این تصمیم به پیشنهاد کی‌روش و با استقبال ما اتخاذ شد. در گذشته ما در مسابقات آسیایی با بازیکنان زیر 23 سال شرکت می‌کردیم و وقتی به مسابقات انتخابی المپیک می‌رسیدیم از بازیکنان رده سنی المپیک استفاده می‌کردیم که این نفرات کاملاً بی‌تجربه بودند و نمی‌توانستند کیفیت خوبی ارائه دهند. ما این ریسک را پذیرفتیم اما کار بسیار سخت است. این بازیکنان توانستند پس از 16 سال تیم ملی جوانان را به جام جهانی برسانند پس در این رده هم می‌توانند موفق شوند.

پیروانی در ادامه تأکید کرد: البته راه بسیار پرتلاطم و سخت است و همکاری باشگاه‌ها را می‌طلبد. ما نیاز به حضور در تورنمنت‌های قوی، برگزاری اردوهای تدارکاتی مناسب و امکانات کافی نیاز داریم. شما ببینید کار در فوتبال آسیا بسیار سخت شده تیم مثل کره جنوبی نمی‌تواند مجوز صعود به جام جهانی را بگیرد و تنها به واسطه میزبانی وارد این مسابقات بشود. باید برای رسیدن به جام جهانی پیشرفت کنیم و کیفیت‌مان را بالاتر ببریم.

وی در مورد اینکه آیا ممکن است به خاطر عدم همکاری باشگاه‌ها در مورد حضور بازیکنان در اردوها و فشاری که از این بابت به وجود می‌آید مثل علیرضا منصوریان از سمت خود استعفا دهد، تصریح کرد: هیچ وقت تا به این لحظه یک قدم پا عقب نگذاشتم اگر بدانم وضعیت ما همین‌طور است حتی اگر شده 5تا 6 بازیکن جوانان و نوجوانان انتخاب می‌کنیم و کار را پیش می‌بریم در مورد من، کمیته فنی و کارشناسانی که تأثیرگذار هستند و منشأ خدمات بزرگی به فوتبال ایران بودند اگر روزی تشخیص بدهم نمی‌توانم تأثیرگذار باشم از سمتم کنار می‌روم اما با این مشکلات ساده کنار نمی‌روم ولی باید تمهیداتی بیندیشیم تا این مشکلات حل شود.

ارسال نظر: