سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

بارش رگبار باران در ۷ استان کشور/ احتمال سیلاب در مناطق کوهپایه‌ای

کدخبر: 2102894

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ و اخطاریه‌‌ای از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در هفت استان کشور خبرداد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای وضعیت بارشهای پراکنده باران و استانهای شمالی را پیش‌بینی کرد.

1- تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی دو روز آینده است که در روز شنبه با تقویت جریانهای شمالی و نفوذ هوای خنک همراه خواهد شد؛ همچنین طی دو روز آینده به‌دلیل نفوذ جریانهای مرطوب جنوبی، در مناطقی از جنوب سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان نیز درساعات بعد ازظهررشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. براین اساس وضع هوای مناطق متاثر به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه96/4/16: از بعدازظهر رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق اربیل و گیلان .

شنبه96/4/17: بارش باران در برخی مناطق گیلان و مازندران و رگبارپراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب سیستان وبلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان.

2-روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط، به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود..

احتمال سیلاب برای مناطق کوهپایه‌ای

همچنین سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای تاکید کرد: پیرو اطلاعیه شماره 26 جمعه مورخ 96/04/16 از بعد از ظهر امروز در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی مناطق اردبیل و به‌تدریج گیلان رشد ابرهای جوششی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و پدیده تگرک و رخداد سیلاب به‌خصوص در مناطق کوهپایه‌ای دور از انتظارنخواهد بود.

از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی اقدام لازم به‌عمل آید.

ارسال نظر: