نتوانستیم مانند اماراتی‌ها برای مک درموت دستمزد فراهم کنیم

منصوریان: از حضور در ارمنستان خوشحالم اما برای فوتبال ایران ناراحت/ استقلال در تهران دغدغه زمین دارد

کدخبر: 2102895

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران تأکید کرد که تیم‌های ایرانی امکانات مناسبی در اختیار ندارند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال در حاشیه اردوی آبی‌پوشان در ارمنستان در گفت‌وگویی درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید:

شاکله اصلی استقلال را حفظ کردیم

منصوریان در مورد برپایی اردوی استقلال در ارمنستان اظهار داشت: شرایط بسیاری خوبی در اردوی ارمنستان داریم و از مدیرعامل باشگاه آقای افتخاری برای برپایی این اردو تشکر می‌کنم. ما فصل گذشته نیز در این مکان اردو داشتیم، اما امسال تفاوت‌هایی نسبت به گذشته دارد. امسال تجربه بهتری نسبت به سال گذشته داریم. فصل گذشته اوایل فصل بود و کامل تیم را نمی‌شناختیم، اما امروز شاکله تیم را حفظ کردیم و شرایط خوبی در ارمنستان داریم. اگر نگاه کنید هشت زمین آماده و یک زمین چمن مصنوعی مناسب نیز در اینجا وجود دارد. همچنین سالن بدنسازی و استخر خوب نیز در این مکان برای ما فراهم است و فواصلی کمتر از یک دقیقه میان امکانات مختلف کمپ وجود دارد. باید از حضور در اینجا نهایت استفاده را ببریم.

از همه جوانان راضی هستیم

«سعی کردیم امسال شاکله تیم را حفظ کنیم و سه چهار ستاره و پنج شش جوان با قرارداد بلند مدت برای استقلال جذب کردیم»، وی با بیان این جمله افزود: همه قراردادهای ما بالای پنج سال است و احساس خوبی نسبت به تیم امسال دارم. در خط هافبک، داریوش شجاعیان و مجتبی جباری را جذب کردیم و در خط دفاع دو سه جوان و پژمان منتظری به ما اضافه شدند. پژمان یک بازیکن بین‌المللی و بسیار باتجربه است. در خط حمله نیز سجاد شهباززاده بعد از یک سال به استقلال برگشت و حسن بیت‌سعید را نیز به تیم اضافه کردیم. در خط حمله هم جوانانی را به تیم اضافه کردیم که سرآمد آنها مهدی قائدی است که روزهای خوبی را در تیم پشت سر می‌گذارد. قائدی با وجود سن و سال کم به خوبی توانسته در دل بازیکنان جا باز کند و همه او را دوست دارند. البته از همه جوانان راضی هستیم. در این اردو، خیلی خوب تمرین می‌کنیم و از این موضوع بسیار راضی هستم. سرآمد همه این اتفاقات خوب حضور میک مک درموت بود که سال‌ها علاقه داشتم او در کنار ما حضور داشته و مسئول امور بدنسازی تیم‌مان باشد. این اتفاق نیز به جز کمک مدیرعامل باشگاه ممکن نبود و با کمک ایشان، میک از امارات به ایران آمد.

جباری 45 دقیقه برای‌مان بازی کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به شرایط مطلوب تیمش خاطر نشان کرد: شرایط استقلال در نهایت بسیار خوب است و تمرینات بسیار خوبی را انجام می‌دهیم. با نساجی یک بازی دوستانه در تهران انجام دادیم که یک تیم بسیار خوبی بود. آنها یک تیم لیگ یکی خیلی قوی محسوب می‌شوند و شانس اول برای صعود به لیگ برتر هستند. در ارمنستان نیز چون تیم‌ها درگیر مسابقات مقدماتی یورو هستند، برای همین مجبور شدیم یک بازی درون تیمی برگزار کنیم. روز اول یک بازی 45 دقیقه‌ای و بازی دوم 60 دقیقه‌ای بود و بسیار محکم با حضور یک تیم داوری رسمی برگزار شد. بازی خوب و باکیفیتی انجام شد و پیغام خوب این بازی، این بود که جباری 45 دقیقه برای استقلال به میدان رفت. امیدوارم شرایط خوب این بازیکن را به لحاظ بدنی حفظ کنیم. جباری این روزها در کنار ما بدنسازی انجام می‌دهد. فکر می‌کنم در نهایت سال خوبی با این بازیکنان داشته باشیم.

خرید های مفیدی برای استقلال انجام دادیم

منصوریان در مورد خریدهای جدید استقلال نیز گفت: سه بازیکنی که جذب کردیم، یعنی مجتبی جباری، پژمان منتظری و سجاد شهباززاده سابقه حضور در این تیم را در کارنامه خود دارند و مسئله‌ای با آنها بر سر مسائل تاکتیکی و یا برخورد با مردم و هواداران نداریم. فضا برای این بازیکنان جدید نیست و آنها بسیار باتجربه هستند. مابقی نیز جوانانی هستند که برای آینده استقلال بسیار به آنها نیاز داریم. هیچ‌کدام قراردادهایی کمتر از پنج سال ندارند. بیت‌سعید نیز بازیکن استقلال صنعتی خوزستان بود و با فضای آبی و استقلال و هوادارانش آشناست. او فوق‌العاده استقلالی است. وقتی با بیت‌سعید صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که تا چه اندازه مشتاق است که لیگ شروع شود. با دیگر بازیکنان نیز سعی کردیم نقاط ضعف تیم را پوشش بدهیم. داریوش شجاعیان که یک ستاره است را کاملاً با برنامه جذب کردیم و در مجموع در بحث خریدها مفید کار کردیم. ما تنها سه خروجی داشتیم و چهار ستاره نیز جذب کردیم. همچنین شش جوان اضافه کردیم تا آینده استقلال تأمین شود. همچنین تیم ب تشکیل شد و محمد نوازی هدایت آن را بر عهده گرفت. تیم ب حمایت کامل تیم بزرگسالان را دارد و اگر به این بازیکنان جوان شانس بازی کمی رسید، در تیم ب فرصت کامل بازی خواهند داشت تا شرایط در سال‌های آینده به این شکل نباشد که همواره به دنبال جذب ستاره با مبالغ مشکل دار باشیم.

مک درموت فعال و با انرژی در تمرینات حضور دارد

وی با ابراز خرسندی از حضور میک مک در موت در کار فنی استقلال خاطر نشان کرد: میک اهل جنوب ایرلند بوده و خیلی خون گرم و صمیمی است. او رفتار بسیار عاطفی و دوستانه‌ای دارد و با تمام اعضای تیم خیلی رفیق است. میک سه چهار سال در تیم کارلوس کی‌روش با او همکار بود، اما در نهایت با توجه به امکاناتی که باشگاه النصر به او داد، از ایران رفت، چون خانواده‌اش در امارات هستند. او دو دختر و دو پسر دارد و مجبور بود که ایران را ترک کند و پیش خانواده اش باشد، اما با رایزنی‌هایی که با این مربی کردم او به کادرفنی استقلال اضافه شد. سال گذشته موفق نشدم، اما امسال به یک نقطه مشترک رسیدیم. شرایط خوبی را برای میک فراهم کردیم، اما از نظر مالی نتوانستیم مانند اماراتی‌ها برای او دستمزد فراهم کنیم. با این وجود ایران برای او یک شرایطی دارد که با امارات متفاوت است. در استقلال هم دستیار و هم بدنساز است، اما در امارات مسئول آکادمی و بدنساز بود. او بسیار فعال و با انرژی است و حتی از من که عضو فعالی هستم، نیز فعال‌تر است. مهم ترین مساله این است که کل تیم او را دوست دارند. بعضی اوقات فکر می‌کنم مانند خود ما بچه تهران است و خیلی با ما رفیق می‌کند. او رفتارهایی دارد که فکر نمی‌کنید یک عضو خارجی است. میک خیلی با علم و دانش است و در متد ریموند جز 5 مربی برتر دنیا محسوب می‌شود. به نظرم مک بهترین ابزار ما برای سال جدید است. ما در این نقطه نگرانی داشتیم، اما با حضور میک خیلی وضعیت ما مطلوب شد. سعی می‌کنیم نهایت دوستی و برادری را با او داشته باشیم و نهایت استفاده نیز توسط کادرفنی ما انجام می‌گیرد.

از هیاهو تیم‌های بزرگ باید کم کنیم و به سمت ساخت سخت افزارها برویم

سرمربی استقلال ضمن ابراز رضایت از برپایی اردوی این تیم در امنستان تصریح کرد: در یک قسمت سه زمین است و در قسمت دیگری نیز سه زمین دیگر وجود دارد. همچنین دو زمین نیز در منطقه بالایی است که تعداد زمین‌ها را به عدد هشت می‌رساند. اینجا امکانات هتلی بسیار خوبی دارد و امکانات سالن بدنسازی، استخر و رستوران بسیار مناسب است. باید از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و آقای سجادی هم تشکر کنم که یک آشپز در اختیار ما قرار دادند تا بازیکنان مشکل غذایی نداشته باشند. وقتی به این مجموعه نگاه می‌کنی، از حضور در این مکان خوشحال می‌شوی، اما برای فوتبال ایران غم می‌گیری، چون تیم ملی فوتبال ایران چنین کمپی ندارد. تیم‌های بزرگ پایتخت هم چنین کمپی ندارند. استقلال در تهران دغدغه زمین دارد و به دنبال یک زمین هستیم تا فقط صاف باشد و بتوانیم کار تاکتیکی انجام دهیم. از حضور در اینجا برای تمرینات بدنسازی خوشحال هستم، اما 10 روز دیگر اینجا را ترک می‌کنیم. اگر بتوانیم از هیاهو اطراف تیم‌های بزرگ کم کنیم و به دنبال مسائل سخت افزاری برویم، خیلی زود موفق خواهیم شد. کمترین خواسته تیم‌های بزرگ و تیم‌های ملی همین موضوع است. ما هشت زمین نمی‌خواهیم، تنها دو زمین کافی است تا بتوانیم با این امکانات تمرینات تاکتیکی انجام بدهیم. ما تا زمانی که نتوانیم این کارها را انجام بدهیم، همواره باید افسوس کمپ ارمنستان و دیگر کمپ‌ها را بخوریم.

با پارس جنوبی جم بازی می‌کنیم

وی در خاتمه اظهار داشت: طبق صحبت‌های انجام شد، 19 تیرماه با پارس جنوبی جم بازی دوستانه خواهیم کرد.

ارسال نظر: