گزارش «نسیم آنلاین» از افشاگری روسیه درباره اتهام شیمیایی واشنگتن علیه دولت دمشق؛

CIA پشت پرده حمله شیمیایی القاعده و داعش در عراق و شام

کدخبر: 2102933

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تبلیغات گسترده واشنگتن مبنی‌بر احتمال حمله شیمیایی در سوریه گفت: نیروهای اطلاعاتی روسیه آمار دقیقی از نقل و انتقال و بهره‌برداری القاعده و داعش از سلاح‌های شیمیایی زیر نظر CIA دارند که نشان می‌دهد اقدامات شیمیایی در سوریه و عراق با اطلاع واشنگتن اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از سوریه ، ابعاد دیگری از پیشگویی آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده در خصوص حمله شیمیایی ارتش سوریه که در 10 روز گذشته توجه رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و غربی را به خود جلب کرده است در سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه رونمایی شد.

ماریا زاخارووا در نشست مطبوعاتی اخیر خود با اشاره به موضوع حمله شیمیایی که از سوی سرویس اطلاعاتی آمریکا عنوان شده است اظهار داشت: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد دو گروه تروریستی تکفیری "فیلق الرحمن" و "جیش الاسلام" به تسلیحات شیمیایی دسترسی پیدا کرده‌اند و برخی از عناصر این دو گروه تروریستی برای ایجاد بستری مناسب برای دخالت نظامی آمریکا در سوریه به دنبال خلق حادثه شیمیایی دیگری در سوریه هستند تا با نسبت دادن آن به دولت دمشق بتوانند شرایط را برای دخالت نظامی آمریکا مهیا کنند.

وی در اظهاراتی دیگر با بیان اینکه علاوه بر اشراف سرویس اطلاعاتی روسیه به اطلاعات کاملی در خصوص میزان دسترسی القاعده به مواد شیمیایی و چگونگی طرح و عملیات آنها برای استفاده از این مواد افزود: افسران اطلاعاتی روسیه با اشراف کامل بر تحرکات گروه تروریستی داعش به آمار دقیقی از نقل و انتقال مواد شیمیایی این گروه تروریستی از موصل و رقه به دیرالزور و منطقه البوکمال در شرق سوریه دسترسی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد تعدادی از کادر رده بالای این گروه تروریستی با یک برنامه هماهنگ توانستند مقادیر قابل توجهی از مواد شیمیایی در اختیار داعش را از موصل و رقه به دیرالزور و مناطق حاشیه آن منتقل کنند. موضوعی که به اعتقاد زاخارووا با اطلاع سرویس اطلاعاتی آمریکاو اشراف کامل آنها از این برنامه محقق شده است.

نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در حال دروغ پردازی در خصوص حمله شیمیایی دولت دمشق

حوادث شیمیایی در سوریه و استفاده گروه های تروریستی از این گونه مواد کشتار جمعی نه تنها به امروز برنمی‌گردد بلکه موارد متعددی از استفاده تروریست‌های القاعده و داعش در سوریه از مواد شیمیایی علیه غیر نظامیان و حتی رزمندگان جبهه‌های مختلف با اسناد قابل توجهی وجود دارد که جای بسی تامل دارد.

کارگاه های ساخت تسلیحات شیمیایی القاعده و داعش

گروه تروریستی داعش در چند مرحله زمانی مختلف در نبرد با ارتش و رزمندگان مقاومت در عراق و سوریه با استفاده از مواد شیمیایی خواستار کاهش شدت ضربه‌های شکست در میدان عملیاتی موصل، حلب، استان دیالی عراق، منطقه طوزخورماتو و ریف دمشق بوده است که در نهایت باعث وارد آمدن جراحات شیمیایی به غیر نظامیان و تعداد قابل توجهی از نیروهای نظامی ارتش و مقاومت شده است.

استفاده تروریست‌های القاعده از ماسک قبل از انجام عملیات شیمیایی

این در حالی است که استفاده از مواد شیمیایی تنها در کارنامه گروه تروریستی داعش مشاهده نمی‌شود و سازمان تروریستی القاعده نیز در استفاده و دسترسی به مواد شیمیایی نیز بی‌بهره نمانده و در مناطق گوناگونی از جمله منطقه "غوطه" در ریف دمشق و "خان‌شیخون" استان ادلب با استفاده از سلاح های آلوده به مواد شیمیایی فجایع انسانی متعددی را رقم زده است.

همچنین بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد در سال گذشته گروه‌های زیر مجموعه و همپیمان القاعده همچون "جیش الاسلام" هم با استفاده از اینگونه مواد به دنبال جلوگیری از شکست و ادامه پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جبهه‌های مختلفی از جمله "شیخ مقصود" حلب که در چند مرحله صورت گرفت کشتار گسترده‌ای را رقم زده اند که در نهایت به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی منجر شد.

کشتار غیرنظامیان در غوطه توسط عملیات شیمیایی القاعده

با وجود تبلیغات گسترده غرب در خصوص بروز حملات شیمیایی از سوی ارتش سوریه مقامات روسی هدف از عملیات روانی رسانه‌های غربی و همراهی متحدان واشنگتن در این خصوص را آماده سازی شرایط برای اتهام به دولت سوریه و بستر سازی برای دخالت نیروهای نظامی خارجی عنوان می‌کنند.

همکاری افسران اطلاعاتی غربی با القاعده و داعش در حملات شیمیایی

دخالتی که با هدف جلوگیری از پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طراحی شده و نه تنها هدف از آن مبارزه بر علیه تروریسم تکفیری نیست بلکه تجزیه سوریه و گسترش عفونت تروریسم تکفیری در منطقه شام و عراق با تقویت القاعده و داعش و خلق گروه‌های دیگری از جمله "مغاویر الثوره" و "ارتش تروریستی آزاد" را در دستور کار دارد.

تروریست‌ها با استفاده از ماسک و لباس ضد شیمیایی در انتظار عملیات شیمیایی علیه غیر‌نظامیان

ارسال نظر: