معنای پستی را که به اسدی داده‌اند پروین خوب می‌داند!

عابدینی: تاج، فدراسیون فوتبال را سیاسی، امنیتی و غیرفوتبالی کرده‌/ حلقه سه‌نفره برای فدراسیون تصمیم می‌گیرد

کدخبر: 2102954

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال با انتقاد از تاج گفت که او فدراسیون را غیرفوتبالی و سیاسی کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر عابدینی در گفتگو با تسنیم ، درباره برکناری علیرضا اسدی از دبیرکلی فدراسیون فوتبال پس از بیانیه تند کارلوس کی‌روش اظهار داشت: درباره این موضوع نمی‌خواهم واکنشی نشان دهم، چرا که کنار رفتن اسدی از پیش تعیین شده بود و ربطی به کی‌روش ندارد. از پیش تعیین شده بود که فدراسیونِ مهدی تاج می‌خواهد چنین کاری کند، از ابزارهایی هم استفاده کردند که درست نبود.

وی افزود: می‌توانستند به اسدی بگویند که "شما در دوره ریاست علی کفاشیان آمده‌ای و عملاً نمی‌توانیم با هم کار کنیم". می‌توانستند روش‌های دیگری اتخاذ کنند تا او برود. اسدی هم می‌توانست پیش‌بینی کند که این اتفاق می‌افتد و تغییر و تحولات رخ می‌دهد. او باید می‌دانست که فدراسیونِ دوره کفاشیان تمام شده است. خدماتی را که کفاشیان انجام داد هیچ احدی نمی‌تواند انجام دهد. تاج ببیند چه فدراسیونی تحویل گرفته و 4 سال بعد چه فدراسیونی خواهد داشت. خلاقیت، ابتکار عمل و موارد دیگر در فدراسیون فوتبال محدود به یک‌سری ریزه‌کاری‌های خود تاج شده است. با این شرایط، آینده خوبی برای فوتبال ایران رقم نخواهد خورد.

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در واکنش به حضور محمدرضا ساکت به‌جای اسدی و دادن پست مشاوره فدراسیون به اسدی گفت: ساکت با این مسئولیت، پنج‌پُسته شده است. پستی که به اسدی داده‌اند، به ساکت هم داده بودند. این پست‌ها مفهومی ندارد. پست‌هایی که با حکم صادر شده، هیچ کدام دارای اختیارات نیست. در سیستم تاج، مسئولیت همراه با امتیازات و اختیارات داده نمی‌شود، به همین دلیل، سیستم معلق بوده و کسی سر جای خود قرار نگرفته است. پست مشاوره‌ای که تاج به اسدی داده، پروین معنایش را خوب می‌داند!

عابدینی در مورد بیانیه کی‌روش خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کرده بودم که کی‌روش پس از دیدار با ازبکستان صحبت‌هایی خواهد کرد و این موضوع را به تاج گفته بودم. وقتی دوستان ما جایگاه تعریف‌شده برای عملکرد و کار ندارند، این اتفاقات قابل پیش‌بینی بود. یاد نگرفته‌ایم که شادی‌های‌مان را تقسیم کنیم، وقتی شکست باشد، این شکست یک تیم است و کسی مالک آن نمی‌شود، اما وقتی شادی باشد، همه سهم می‌برند و کسی هم حاضر نیست دیگری سهم ببرد. متأسفم که اسدی مورد خطاب و عتاب قرار گرفت. یک روز درک می‌کنند که اسدی چه جایگاهی داشته و چه زحماتی کشید. مفت و ارزان آدم‌ها را مورد خطاب و عتاب قرار دادند.

وی با انتقاد از مهدی تاج گفت: آقای تاج! فدراسیون فوتبال را سیاسی، امنیتی و غیرفوتبالی کردی، حلقه امنیتی برای خودت درست کردی و این حلقه آن‌قدر کوچک شد که به دو سه نفر محدود شده است. این حلقه شامل تاج، ساکت و اسلامیان است و کسی غیر از این سه نفر را نمی‌بینیم. از برخی‌ها استفاده ابزاری کرده‌ایم که متأسفانه بعدها برای‌مان گران تمام خواهد شد. حلقه تصمیم‌گیرنده اصلی فدراسیون فوتبال این سه نفر هستند. چرا دامنه فدراسیون فوتبال قوی‌تر نمی‌شود، چرا حضور کفاشیان را کمرنگ‌تر کرده‌اند؟ چرا نقش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کمرنگ شده است؟ چرا هیچ برخوردی از سوی هیئت رئیسه صورت نمی‌گیرد؟ هیئت رئیسه نباید بی‌قرار و ساکت باشد، اما هیئت رئیسه فعلی آرام است و کاری نمی‌کند.

«حساب و کتاب‌هایی در فدراسیون می‌بینم که زیر و رو شده است.»، سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال با بیان این جمله به تسنیم گفت: الآن در ایران نیستم و پس از بازگشتم، حرف‌هایی خواهم زد. باید از من بپرسند که چرا یک ماه است فدراسیون را رها کرده‌ام. من رفتم که نباشم، رفتم که در این برخوردها و خاله‌زنک‌بازی‌های فدراسیون حضور نداشته باشم. واقعاً نمی‌توان این رفتارها را تحمل کرد. سیستم فدراسیون بد شده است. تاج رفیق من است، اما خیلی بد عمل می‌کند، خیلی!

ارسال نظر: