وزارت علوم عقب نشست

همه کدرشته‌های دانشگاه آزاد تایید شد

کدخبر: 2103009

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد گفت: تمام ۲۹۰۰ رشته‌ محل مورد مناقشه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علیرضا منادی‌سفیدان گفت: تمام این رشته‌ها 3 شرط توافق شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را دارند. بنابراین به کار خود ادامه می‌دهند و حتی اگر نداشتند نیز به دلیل قانونی بودن تمامی رشته محل‌ها جذب دانشجو در این رشته‌ها متوقف نخواهد شد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی دلایل قانونی بودن این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی را توضیح داد و افزود: طبق قانون مصوب مجلس در سال 67 که صراحتا می‌گوید رشته‌های دانشگاه آزاد با تصویب هیات سه نفره (نمایندگانی از وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی) قانونی به شمار می‌آید، دانشگاه آزاد به کار خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: تمام 2900 رشته محل گفته شده قانونی هستند اما با این وجود وزارت علوم نسبت به آن‌ها ان‌قلت وارد کرد که کمیسیون آموزش مجلس 3 شرط را برای ادامه فعالیت این رشته در نظر گرفت و با توجه به اینکه همه رشته محل‌ها می‌توانند شرایط توافق شده در کمیسیون را کسب کنند می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

منادی سفیدان گفت: دغدغه‌های کیفی وزارت علوم برای دانشگاه آزاد قابل درک است و دانشگاه به دنبال افزایش کیفیت‌ رشته‌ها است. هرچند بنا بر جلسه مشترک با مسئولان وزارت علوم در محل این وزارتخانه بنا شد دانشگاه آزاد نظارت مجددی بر کم و کیف رشته محل‌های خود داشته باشد، اما فعلا تمام 2900 رشته محل‌ها سرجای خودشان هستند.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: وزارت علوم دیگر نمی‌تواند ایراد وارد کند، چرا که شروط را در کمیسیون پذیرفته و ویدئو جلسه کمیسیون نیز موجود است. همه رشته محل‌ها دارای سه شرط هستند به همین دلیل در دفترچه آمده و دانشجویان بسیاری نیز ثبت نام کردند.

ارسال نظر: