گزارش «نسیم آنلاین»:

لیزینگ وابسته به بانک تجارت برای دومین سال متوالی زیان داد

کدخبر: 2103038

شرکت لیزینگ ایران در سال قبل، تنها ۲۸ فقره تسهیلات ارایه کرده که روند آن نسبت به دو سال قبل یعنی از سال ۹۳ بدین سو به شدت کاهشی بوده است.

به گزارش «نسیم آنلاین» ، مجمع عادی سالیانه شرکت لیزینگ ایران با پذیرش زیان (53793) میلیون ریالی برای سال مالی منتهی به 95 به کار خود پایان داد. پایانی تلخ که سال قبل هم یکبار دیگر برای سهامداران آن تکرار شده بود. شرکت لیزینگ ایران در سال مالی منتهی به 94 هم (20520) میلیون ریال زیان داده بود. این برای دومین سال پیاپی بوده که شرکت مذکور به زیان می نشیند.

شرکت لیزینگ ایران درسال 1354 تاسیس شده و فعالیت آن هم شامل لیزینگ خرید کالاهای مجاز مورد درخواست مشتریان از فروشندگان و تولیدکنندگان داخلی و خارجی و واگذاری آنها از طریق اجاره یا فروش اقساطی است.

این شرکت در سال قبل، تنها 28 فقره تسهیلات ارایه کرده که روند آن نسبت به دوسال قبل یعنی از سال 93 بدین سو به شدت کاهشی بوده است.

از قرار معلوم، 40 درصد سهام شرکت مورد اشاره از آن بانک تجارت است.

درحال حاضر، با توجه به تعدد شرکت‌های لیزینگ در کشور به صورت غیر رسمی، آمار دقیق و قابل اتکایی از میزان حجم فعالیت لیزینگ‌ها در کشور و نسبت خودروهای فروخته شده از طریق لیزینگ‌ها به کل بازار فروش خودرو در کشور وجود ندارد.

بر اساس اعلام انجمن لیزینگ ایران 45 درصد تسهیلات پرداخت شده صنعت لیزینگ مختص خودروهای سواری و 45 هم مربوط به خودروهای کار بودهو 10درصد مابقی هم به سایر بخش ها تعلق می گیرد.

ارسال نظر: