اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

وزرای روحانی ابتدا از اتاق بازرگانی رای اعتماد بگیرند بعد به مجلس معرفی شوند/ ابقای برخی از مدیران اقتصادی روحانی کشور را در چهار سال آینده نابود می‌کند

کدخبر: 2103076

جهان بیگلری گفت: با توجه به انتخاب دوباره دکتر روحانی به ریاست دولت دوازدهم و عملکرد ضعیف کابینه اقتصادی ومدیران دولت یازدهم، برخی از مدیران فعلی فعالیتهای که باید در این چهار سال انجام می دادند را دنبال می کنند تا مجددا انتخاب شوند.

محمدرضا جهان بیگلری، اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص مشخصه‌های کابینه دوازدهم اظهار کرد: با توجه به انتخاب دوباره دکتر روحانی به ریاست دولت دوازدهم و عملکرد ضعیف کابینه اقتصادی و مدیران دولت یازدهم، برخی از مدیران فعلی فعالیت‌هایی که باید در این چهار سال انجام می‌دادند را دنبال می‌کنند تا مجددا انتخاب شوند.

وی افزود: اگر برخی از این مدیران در طول دولت یازدهم وظیفه خود را انجام می‌دانند، رکود تشدید نمی‌شد. به عنوان اقتصاددان و کسی که نزدیک به بیست سال است فعالیت اقتصادی را در جای جای اقتصاد کشور عهده دار بوده‌ام برای رئیس دولت دوازدهم پیشنهادی را مطرح میکنم.

این کارشناس اقتصادی گفت: بهتر است آقای رئیس جمهور بعد از جمع بندی در انتخاب وزرا قبل از معرفی به مجلس شورای اسلامی، برای این وزرا از پارلمان بخش خصوصی رای اعتماد بگیرد و وزرا در صورت تایید بخش خصوصی به مجلس شورای اسلامی معرفی گردند.

جهان بیگلری افزود: در صورت انحراف مدیران در طول دوره مدیریتشان پارلمان بخش خصوصی با دادن تذکر و استیضاح بصورت تشریفاتی می‌تواند از بروز اتفاقات احتمالی در اقتصادکشور جلوگیری نمایند.

وی گفت: برای اخذ رای اعتماد بهتر است وزیر صنعت، معدن و تجارت از اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن، وزیر جهاد کشاورزی از اتاق بازرگانی وسازمان نظام مهندسی کشاورزی، وزیر مسکن و شهرسازی از اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی، وزیر امور خارجه از اتاق بازرگانی و شورای انجمن های دوستی ثبت شده، وزیر کشور از اتاق بازرگانی و خانه احزاب، وزیر بهداشت از اتاق بازرگانی و سازمان نظام پزشکی و بقیه به همین شکل هر کدام بصورت جداگانه پشتوانه بخش عمومی وخصوصی را بدست آورند.

جهان بیگلری تصریح کرد: دلیل محوریت اتاق بازرگانی در این است که فرماندهان اقتصادی کشور در این پارلمان اتاق بازرگانی حضور دارند و برای رهبری اقتصادکشور همراهی و همکاری صمیمانه لازم است و اینکه مدیران می‌بایست از برنامه ها و نقشه راه آینده اقتصاد کشور مطلع باشند تا بتوانند برنامه ریزی درستی را تدوین واجرا نمایند نه اینکه یک وزیر انتخاب بشود و مدیران را از نزدیکانش در پستهای حساس اقتصادی قراردهد و آنها هم بصورت تکلیفی آیین نامه های اجرایی تدوین نمایند وبخش خصوصی را مکلف به اجرا کنند این شیوه مدیریتی دیگر منسوخ شده است.

وی بیان کرد: فقط در اینصورت است که مدیرانی لایق در پستهای مدیریتی کشور قرار خواهند گرفت واقتصاد کشور با برنامه ریزی از رکود خارج خواهد شد. در غیر اینصورت جابجایی مدیران فعلی یا انتصاب دوباره آنها اقتصاد کشور را به کل نابود خواهد ساخت و دولت بعدی چهار سال دیگر باید بگوید تقصیر دولت قبل بود.

ارسال نظر: