سردار غیب‌پرور در همایش ملی راهیان نور:

نیازمند تغییر راهبردی در بسیج هستیم/ باید سمت و سوی فعالیت‌ها را به خدمات اجتماعی سوق دهیم

کدخبر: 2103088

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به یک تغییر راهبردی اساسی در بسیج نیازمندیم و باید سمت و سوی فعالیت‌ها را به سمت خدمات اجتماعی سوق دهیم

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (دوشنبه 19 تیرماه) در سومین همایش ملی راهیان نور طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مولفه‌های قدرت ملی ما مردم هستند و اگر کسی این را باور کرد نماد ایستادگی مردم یعنی سپاه را نمی‌کوبد. آن جریانی که خنجر را از رو بسته و سپاه را می‌کوبد فکر نکند ما گمان می‌کنیم این رفتار او از روی جهالت است ما به رفتار او با تردید نگاه می‌کنیم.

وی افزود: سپاه، نماد ایستادگی یک ملت است و امروز مهمترین مقاومت‌ها از اسلام در همین قالب صورت می‌گیرد. بدون سپاه یعنی خودزنی در انقلاب.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه هدف اصلی این جلسه تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه راهیان نور است، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب بهتر از همه مصالح انقلاب و دفاع مقدس را می‌شناسد و نسبت به دشمن شناخت خوبی دارد و براساس آینده انقلاب، تذکراتی را به دستگاه‌ها و بخصوص بسیج داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در شانزده اسفند سال گذشته ما آخرین تدابیر را در خصوص راهیان نور از رهبر انقلاب دریافت کردیم و ایشان عبارت جدیدی را فرمودند که راهیان نور یک فناوری است.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: راهیان نور به عنوان گران‌بهاترین میراث دفاع مقدس و اینکه ما بتوانیم مقاومت و ایستادگی را به نسل‌های بعدی منتقل و به رخ دشمن بکشیم، مطرح است و اگر قرار باشد انقلاب در زندگی افراد نشان داشته باشد، هیچ راهی به جز رجوع به دفاع مقدس دفاع مقدس هشت ساله نداریم.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس مقیاس کوچک شده از دفاع عاشوراست و همانطور که ما راجع به حفظ عاشورا تکلیف داریم در دفاع مقدس هم همین‌طور است.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه حضرت امام به حرکت 8 سال دفاع مقدس مشروعیت داد، خاطرنشان کرد: این حماسه بزرگ، عالم اسلام و انسانیت را سرافراز کرد پس ما حق نداریم یک نگاه خشک ضابطه‌ای و اداری به آن داشته باشیم و دستگاه‌های دولتی باید راهیان نور را یک فرصت بدانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری راهیان نور گفت: راهیان نور وسیله‌ای برای تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی است و مردم ما به یُمن انقلاب و دفاع مقدس، روحیه مقاومت و ایستادگی را دریافتند و امروز اگر مردم پشت سر رهبری مقاومت می‌کنند بر همین مبناست هرچند خیلی‌ها سعی‌شان بر این است که این روحیه مقاومت را به روحیه راحت‌طلبی و خوش‌نشینی تبدیل کنند.

سردار غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ما به یک تغییر راهبردی اساسی در بسیج نیازمندیم و باید سمت و سوی فعالیت‌ها را به سمت خدمات اجتماعی سوق دهیم. مردم ما شیفته خدمت هستند و راهیان نور هم باید با این دید ادامه یابد.

ارسال نظر: