رضا سراج:

بعضی سرپل‌های اطلاعاتی خارجی به نهادهای حاکمیتی رسیده‌اند/ خط‌گیری از ترکیه و عربستان علت ناراحتی "آمدنیوز" از آزادی موصل

کدخبر: 2103108

کارشناس مسائل سیاسی گفت: از آزادی موصل سرویس‌های اطلاعاتی عربستان، ترکیه، اسرائیل و امریکا ناراحت هستند و از این می‌شود فهمید کدام‌ سرویس‌های اطلاعاتی پشت صحنه آمدنیوز قرار دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فارس ، با اشاره به انتشار فیلمی مبنی بر ارتباط روح‌الله زم مدیر آمد نیوز با پدرش محمدعلی زم یکی از افراد وابسته به دولت با بیان اینکه متاسفانه همواره شاهد یک هماهنگی و هم‌افزایی جریان مرموز در اصلاحات با جریانات خارجی بوده‌ایم، اظهار داشت: در شرایط کنونی می‌شود به برخی‌ کانال‌های فتنه‌گر و مرتبط با جریان‌های نفوذی اصلاحات مثل آمدنیوز اشاره کرد.

وی با اشاره به فتنه 78 و به عنوان نمونه ای از این هم‌افزایی تصریح کرد: در جریان فتنه 78 به شکل دیگری این هم‌افزایی را شاهد بودیم و در آن فتنه دو جریان را همزمان فعال می‌دیدیم. یکی بازوی امنیتی و جنگ روانی اصلاحات و دیگری شبکه سازمان‌دهی سلطنت‌طلبان که این دو با هم هماهنگ بودند.

سراج ادامه داد: در شب حادثه کوی دانشگاه شبکه سازماندهی شده سلطنت‌طلبان ماموریتش تخریب کوی و کشته‌سازی از دانشجوها بود و همزمان بازوی امنیتی اصلاحات در بیرون محوطه کوی تجمع، اغتشاش و آشوب ‌آفرینی می‌کرد. صبح روز این حادثه نیز تیم جنگ روانی اصلاحات از کشته‌سازی دانشجویان خبر داد و حتی آمار کشته‌ها را تا یازده نفر اعلام کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در همین راستا ادامه داد: در فردای آن روز جریان امنیتی و جنگ روانی اصلاحات خلاء امنیتی در کشور را با تضعیف نیروی انتظامی و تضعیف و برکناری رهبری را هدف گرفته بودند و سلطنت‌طلب‌ها هم ادامه اغتشاش را تا براندازی نظام هدف‌گذاری کردند. حتی پیش‌نویس بیانیه برکناری رهبر انقلاب را هم از قبل در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر آماده کرده بودند.

سراج با بیان اینکه در آن شرایط هم شاهد هماهنگی جریانی در داخل و با خارج از کشور و جریان ضد انقلاب برای براندازی بودیم خاطرنشان کرد: البته به لطف خداوند در آن حادثه دانشجویی کشته نشد و پس از چند روز تمام ماجرا بر همه عیان شد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی هم یک هماهنگی را شاهد هستیم، تصریح کرد: بازوی امنیتی و جنگ روانی اصلاحات برای اینکه فشار را از روی خود کم کند و برخوردی در داخل کشور با او صورت نگیرد خود را استتار و اختفا کرده و از طریق سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و ترکیه کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های مجازی را به خارج از کشور منتقل کرده و از طریق عوامل خود و مرتبط کردن آنها با خارج از کشور اطلاعاتی را به آنها پمپاژ می‌کند تا منتشر کنند. یکی از این کانال‌های تلگرامی نیز آمدنیوز است.

سراج با اشاره به هدف راه‌اندازی و فعالیت این شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی خاطرنشان کرد: نقش این کانال‌ها قداست‌زدایی و تضعیف رهبر انقلاب و همچنین اعتبارزدایی و اعتمادزدایی از افکار عمومی نسبت به حاکمیت و نظام است و در میان‌مدت نیز حتما اغتشاش، آشوب و براندازی را در دستور کار دارند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل کتمان ارتباط روح‌الله زم با پدرش خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنند این استتار و اختفا حفظ شود تا بتوانند اخبار و اطلاعات را پوشش دهند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: البته گاف‌های زیادی هم می‌دهند و می‌شود از روی این گاف‌ها بسیاری از مسائل را کشف کرد. برای مثال دیروز که موصل آزاد شد آمدنیوز تصویری از این شهر گذاشته و موصل آزاد شد ولی به این قیمت. از آزادی موصل سرویس‌های اطلاعاتی عربستان، ترکیه، اسرائیل و امریکا ناراحت هستند و از این می‌شود فهمید کدام‌ سرویس‌های اطلاعاتی پشت صحنه آمدنیوز قرار دارند و این عوامل سرویس‌های اطلاعاتی از طریق بازوی امنیتی و جنگ روانی اصلاحات در داخل کشور منابع اطلاعاتی را دریافت می‌کنند؛ که بعضاً سرپل‌های اطلاعاتی آنها به برخی از نهادهای حاکمیتی هم رسیده است.

ارسال نظر: