دمشق آزادی موصل را به ملت و دولت عراق تبریک گفت

کدخبر: 2103109

وزارت خارجه سوریه امروز دوشنبه آزادسازی شهر موصل توسط الحشد الشعبی و ارتش عراق را به ملت و دولت این کشور تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر عراق یکشنبه (روز گذشته) وارد محله «موصل قدیم» شد و پیروزی موصل را اعلام کرد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دولت سوریه این پیروزی بزرگ را که الحشد الشعبی و ارتش عراق در موصل رقم زدند به ملت و دولت این کشور تبریک میگوید.

خبرگزاری سانا به نقل از این مبع گزارش داد: سوریه تأکید دارد که با ملت، ارتش و دولت خود و با همکاری ملت، دولت، ارتش و الحشد الشعبی عراق به نابودی باقی مانده عناصر داعش ادامه خواهد داد.

دمشق تأکید کرد که تلاشهای مشترک میان دو کشور برادر، عامل اصلی تضمین بازگشت داعش یا هر نوع تروریسم خونبار به این دو کشور و منطقه خاورمیانه باشد.

نیروهای عراق از مهر ماه سال گذشته برای آزادسازی این شهر که مرکز خلافت خود خوانده داعش بود، عملیات «قادمون یا نینوی» را آغاز کردند.

این نیروها موفق شدند طی این عملیات، ابتدا شرق موصل را آزاد کنند و پس از آزادی محله‌های بخش غربی خود را به محله موصل قدیم برسانند.

گروه تروریستی داعش در سال 1393 موفق شد با سوء استفاده از شرایط داخلی عراق، این شهر را در مدت چند ساعت اشغال کند.

ارسال نظر: