رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور:

جزئیات دوربین جدید پلیس برای ثبت تخلفات درون خودرو از مکالمه تلفنی تا خوردن هنگام رانندگی

کدخبر: 2103110

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ثبت تخلفات رانندگی با دوربین‌های پلیس از جمله نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در قالب طرحی آزمایشی در یکی از استان‌ها در حال اجراست که این طرح در صورت اجرای موفق در تمام شهرها اجرا می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ادریس جعفری در پاسخ به این سئوال که تا چه مدت زمان نیاز است تا موفقیت اجرای طرح به اثبات برسد، افزود: اکنون حدود سه ماه از اجرای این طرح می گذرد و حداقل دو ماه دیگر نیاز است تا این طرح در صورت نبود مشکل در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری، سراسری شود.

این مقام مسئول انتظامی به مکان اجرای طرح جدید اشاره ای نکرد و در عین حال اظهار کرد:این طرح در فاز اول در سطح شهرها و در فاز دوم در جاده های درون و برون شهری اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر کمبود های احتمالی بودجه در راستای اجرای این طرح برای برقراری انضباط ترافیکی، گفت: مشکل بودجه ای در این زمینه وجود ندارد و سیستم ثبت تخلفات مورد اشاره در دوربین تعدادی از خودروهای پلیس شهر مورد نظر که این طرح به صورت آزمایشی در حال اجراست، نصب شده است.

جعفری با اشاره به اینکه دوربین های ثبت تخلفات پلیس راهور دو دسته است، خاطرنشان کرد: یک مورد دوربین های نظارتی معابر و ترافیک و مورد دیگر دوربین های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی است.

وی در پاسخ به این سئوال که طرح جدید در کدام یک از دوربین ها نصب می شود، گفت: سیستم ثبت تخلفات نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در دوربین های نظارتی پلیس نصب می شود و اکنون نیز این سیستم در دوربین های نظارتی شهر آزمایشی نصب شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دوربین های نظارتی پلیس که روی خودروی پلیس نصب شده است، توقف دوبل و همچنین خودروهای پارک شده زیر تابلوی ایستادن ممنوع را رصد می کند که در صورت اجرای طرح جدید، تخلفات دیگر از جمله خوردن و آشامیدن، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه را نیز رصد خواهد کرد.

جعفری با بیان اینکه تخلفات جاده ای و شهری در سامانه هوشمند ثبت تخلفات ، رصد می شود، افزود: دوربین های هوشمند، تخلفاتی از جمله، سرعت، محاسبه میانگین سرعت، فاصله طولی، عبور از چراغ قرمز، عبور از طرح ترافیک و عبور از خط اضطرار در تونل را ثبت می کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: