تکنیک‌های موفقیت در کسب و کار مهندسی از نگاه سه کارشناس؛

نگرانی از آمار بالای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و بیکاری آنها!

کدخبر: 2103127

سه کارشناس برجسته کسب و کار مهندسی، دیدگاه‌های خود را در زمینه راههای موفقیت در این زمینه، برای مخاطبان اینستاگرامی تشریح کردند

به گزارش « نسیم آنلاین »، نشست تخصصی و مجازی «تکنیک‌های موفقیت در کسب و کار مهندسی» شب گذشته با حضور سه تن از کارشناسان برجسته این حوزه مهندس مشایخی، مهندس نوروزی و مهندس صفوی در فضای مجازی برگزار شد.

این برنامه تخصصی با توجه به آمار بالای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی در جامعه امروز ایران و نگرانی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها از بیکاری و عدم اشتغال پردرآمد، مناسب و پایدار برگزار شده است؛ در واقع این نشست، بزرگترین ویدئوی زنده مهندسی در اینستاگرام با موضوع کسب و کار مهندسی بوده که بطور همزمان از صفحه اینستاگرام این سه کارشناس پخش شده و بیش از ۲۰ هزار نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی در سراسر کشور بطور زنده مخاطب این برنامه بوده‌اند.

کارشناسان این نشست «مهندس امیرطه نوروزی» طراح سازه و مدرس نرم‌افزارهای طراحی سازه و موسس برند آموزشی پاراسیویل، «مهندس حسین مشایخی» معمار و طراح سه بعدی و مدرس نرم‌افزارهای معماری در ایران و «مهندس حسین صفوی» مدرس بازاریابی و فروش و مشاور در زمینه کسب و کار بوده‌اند.

هر سه سخنران این نشست تخصصی و مجازی، از چهره‌های شناخته شده در زمینه کسب و کار مهندسی هستند که در ابتدا فعالیت‌های تخصصی و کارآفرینی مهندسی را از صفر آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این نشست هر کدام از اساتید از تجارب شخصی خود درباره روش‌های موفقیت در کسب و کار مهندسی صحبت کردند.

مهندس نوروزی در این نشست با بیان اینکه امروز قوانین دنیای کسب و کارهای مهندسی تغییر کرده است، اظهار داشت: برای استخدام شدن و موفقیت، یک قانون ساده وجود دارد و آن هم این است که همیشه یک قدم جلوتر از کارفرمای خودت باشی.

وی ادامه داد: امروز ما باید بپذیریم که دوره دانشگاهی در رشته مهندسی، چهار سال نیست؛ بلکه در واقعیت، شش یا هشت سال است؛ یعنی یک مهندس باید دو سال بعد از فارغ‌التحصیلی به آموزش‌های فردی خود همچنان ادامه بدهد تا آماده ورود به بازار کار شود.

این کارشناس کسب و کار تاکید کرد: یکی از ابزارهای موفقیت در کسب و کارهای مهندسی در دنیای امروز، تسلط بر زبان انگلیسی است؛ علاوه بر این، نباید فراموش کرد که در دنیای کسب و کارهای امروز مهندسی، مدرک دانشگاهی شرط لازم است ولی شرط کافی نیست.

مهندس مشایخی هم با یادآوری اینکه مهمترین عامل برای موفقیت در کسب و کار تلاش است، گفت: وقتی که امروز شما برای خود میگذارید، در واقع در حال سرمایه‌گذاری هستید؛ سرمایه‌گذاری ارزشمندی که در آینده درآمد شما را تعیین خواهد کرد.

وی افزود: به عنوان مثال، من کارمندی را استخدام می‌کنم که تعداد نرم‌افزار بیشتری را دیده و بر آنها مسلط باشد.

مشایخی به مخاطبان توصیه کرد: با آموزش و تلاش، هر روز رزومه خودتان را قوی‌تر کنید.

مهندس صفوی هم در این نشست مجازی عنوان کرد: عده‌ای برای رسیدن به اهدافشان فقط مدعی هستند؛ در حالی که عده‌ای دیگر برای رسیدن به اهدافشان به سختی تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از تکنیک‌ها موفقیت در کسب و کار این است که بزرگان رشته خودتان را الگو قرار دهید؛ اینجا، تنها جایی است که تقلید کردن ایرادی ندارد؛ حتی تقلید از طرز برخورد.

این کارشناس تصریح کرد: حقیقت دنیای امروز این است که تو می‌توانی هر کسی که می‌خواهی باشی؛ البته اگر تصمیم بگیری که باشی! این درس را نه در دانشگاه یاد می‌گیریم و نه از هیچ کس دیگری.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست تخصصی که از سه آیدی اینستاگرامی به آدرس Amirtahanorouzi،۳d.artist.mashayekhi، و Safaviorginal پخش شد، تعدادی از مخاطبان سوالات خود را به طور زنده و برخط مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت کردند.
ارسال نظر: