«نود اقتصادی» بررسی کرد؛

شرکت وابسته به ایران خودرو ضرر کرد/ رکورد زنی گسترش سرمایه گذاری ایرانیان در سه سال زیان دهی پیاپی!

کدخبر: 2103133

صاحبان سهام این شرکت در پایان سال مالی ۹۵ به ازای هرسهم، زیانی در محدوده (۱۱۹) ریال را در ذائقه خویش مزمزه خواهند کرد.

به گزارش «نود اقتصادی» ، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، در واپسین روز تیرماه سالجاری،مجمع عادی سالانه خود را با زیانی قابل توجه برگزار خواهد کرد. زیانی دنباله دار که نقطه آغاز آن به سه سال قبل پیوند خورده و گویی که این رشته سر دراز دارد!

بر اساس گزارش هیات مدیره به مجمع صاحبان سهام،زیان خالص شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان برای انتهای سال مالی 95 دستکم (47731) میلیون ریال بوده که در قیاس با زیان سال های ماقبل آن درسال 94 و 93 که به ترتیب (72640) و (68738) میلیون ریال بوده ازافتی چشمگیر برخوردار است.

هرچند که این افت زیان سبب نشده تا واژه سود حتی به نزدیکی دیواره صورت های مالی این شرکت در سال 95 هم برسد.

از این رو،صاحبان سهام این شرکت درپایان سال مالی 95 به ازای هرسهم، زیانی در محدوده (119) ریال را در ذائقه خویش مزمزه خواهند کرد.

شـرکت گسـترش سرمایه گذاری ایرانیان درسال1383 درفضای بنگاههای اقتصادی کشور اعلام حضور کرده و زمینه فعالیت آن به صورت مشخص،سـرمایه گذاری درسهام، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یــا ســایر اوراق بهادار، سرمایه گذاری در مسکوکات ، فلزات گران بها ، گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک ها و موسسات مالی اعتباری مجاز با هدف کسب انتفاع است.

سهامداران سرمایه گذاری ایرانیان را شرکت هایی چون شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو با 42 درصد مالکیت، شرکت سرمایه گذاری ترنیان سهم با 28 درصد، توسعه صنعت وگسترش خدمات ایرانیان با 2.5 درصد و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی هم با 27.4 درصد مالکیت تشکیل می دهند.

ارسال نظر: