سردار سلامی در همایش ملی راهیان نور:

سرشاخه‌های مقاومت در شرق مدیترانه ساختار یافته/ "ایران" به قدرت منطقه‌ای با دامنه نفوذ جهانی تبدیل شده است

کدخبر: 2103148

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سرشاخه‌های مقاومت در شرق مدیترانه ساختار یافته است، گفت: "ایران" به قدرت منطقه‌ای با دامنه نفوذ جهانی تبدیل شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در سومین همایش ملی راهیان نور طی سخنانی اظهار داشت: بدون تردید ما بر این حقیقت اذعان داریم که انقلاب ایران سرآغاز بازیابی هویت حقیقی همه مسلمانان بوده است و نقطه آغاز رجعت و بازگشت جهان اسلام به ارزش‌های متعالی آن نیز بوده است.

وی افزود: نجات جهان اسلام از جهالت و بردگی مدرن، خارج کردن جهان اسلام از تسلط طاغوت‌ها، آزاد کردن اندیشه دنیای اسلام از میدان تسلط فرهنگی دنیای غرب از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است. انقلاب ما باعث بازیابی شکوه و عظمت جهان اسلام در عصر حاضر است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما از تاریخ آموخته‌ایم که اسلام توانست ابرقدرت‌های شرق و غرب را در هم بکوبد، تصریح کرد: امروز هم تاریخ اسلام همین است و همواره یادآوری حماسه و خاطرات که نقاط عطف تحول و تغییر در نظام بشری است و این از دید قرآن مورد تاکید است شما با افعالی در قرآن روبرو می‌شوید که دقیقا مشابه ماجرا و داستان انقلاب ماست.

وی ادامه داد: فاصله بین اینکه ما تحت سلطه طاغوت بودیم و هویت فرهنگی ما توسط آنها تعیین می‌شد و همه شئون سیاسی امنیتی و اقتصادی ما توسط آنها طراحی و مدیریت می‌شد، با امروز که به یکی از قدرت‌های منطقه بدل شده‌ایم، فاصله زیادی است؛ فاصله این حوادث تلخ و شیرین که ما را امروز تبدیل به قدرت منطقه‌ای با دامنه نفوذ جهانی تبدیل کرده، بسیار کم است و تفاضل بین این دو یکی از واقعیات و معجزات الهی است.

سردار سلامی تصریح کرد: وقتی مردمی اراده می‌کند تا تغییری عظیم را ایجاد کند، اینچنین اتفاقی هم خواهد افتاد و انقلاب ما تحول در قلب‌ها و ذهن‌ها و تغییر اراده‌ها بود و رهبری بزرگ آن توانست با نفوذ در قلب‌ها و ذهن‌ها تحولی اساسی در عالم ایجاد کند و این معماری توسط رهبر انقلاب نیز ادامه پیدا کرده است.

وی گفت: جهان اسلام، امروز در مرحله تکامل این معماری است و نبرد در میدان تسلط بر قلب‌ها و ذهن‌ها جریان دارد و دفاع مقدس یکی از وقایع عظیم و تاثیرگذاری است که توانست مخزنی از یک هویت پایان‌ناپذیر و فرهنگی ایجاد کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس یک هویت متوقف شده در زمان نیست، عنوان کرد: دفاع مقدس متعلق به یک نسل خاص نمی‌باشد و تندیس زنده‌‌ای از شخصیت فرهنگی و اعتقادی اسلام است که یک ملت را در جهان معتبر می‌سازد.

سردار سلامی افزود: این نقش جاودان اعتبار یک ملت در عرصه تحولات سیاسی در جهان است و عناصر هویت‌بخش جامعه ما در دفاع مقدس رویید؛ یقینا انقلاب ما بدون دفاع مقدس ناقص بود زیرا فضیلت‌های انقلاب در آن دوران درخشید.

وی خاطرنشان کرد: آنچه را که ما معتقد بودیم در دوران دفاع مقدس به یقین تبدیل شد و اگر اسلام برای قدرت‌های مادی ارزشی قائل نبود، این مفهوم می‌بایست در یک میدان ثابت می‌شد که قدرتی به جز قدرت الهی ماندنی نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اگر دفاع مقدس قدرتمند نبودن قدرت‌های ظاهری را ثابت کرده باشد، همین برای ما کافی است. بنابراین دفاع مقدس معناگر تمام حقایقی است که در منظومه معارف اسلام وجود دارد و دستیابی به آنها بدون ثبات قدم ممکن نیست.

وی با بیان اینکه ما بدون دفاع مقدس نمی‌توانستیم در مقابل آمریکا بایستیم گفت: ملت ایران با عناصر جدیدی در جهان شناخته شد، ما آنجا که ممکن بود دشمن را متوقف کردیم و او ناتوان شد. جنگ ترکیب اراده، ایمان و استفاده از ابزار است و ما ثابت کردیم اراده‌ها برای بکارگیری سلاح تمام شده است.

سردار سلامی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت عنوان کرد: اگر ریشه‌های مقاومت در ایران استحکام یافت، سرشاخه‌های آن در شرق مدیترانه ساختار یافت و امروز در همه جا نبرد مسلمانان و مجاهدان با کفار شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: قدرت، زمانی موثر است که معتبر باشد و دفاع مقدس به اعتبار کشور استحکام بخشید و امروز کشور ما صاحب قدرت و منزلت است و جایگاه ایران در بین قدرت‌های عالم، جایگاهی ممتاز است زیرا نظام ما با همه عناصر قدرت خود در حال عمل کردن است.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس فهمیدیم تنها راه بقاء شرافتمندانه قدرتمند شدن است، ادامه داد: این روند نباید متوقف شود و راهیان نور رسالت رساندن این عظمت به نسل‌های جدید را برعهده دارد. هیچ میدانی نمی‌تواند اثرگذارتر از دفاع مقدس در سازندگی جوانان باشد.

سردرا سلامی با بیان اینکه دشمن امروز سعی می‌کند جوانان ما را نسبت به معارف بیگانه کند، تصریح کرد: آنچه امروز توانسته باعث زوال امپراتوری‌های زمانه شود، ایمان و فداکاری است، فرهنگ دفاع مقدس امتداد واقعه عاشوراست و عاشورا عامل اصلی قدرت ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: هر جامعه‌ای عناصر اصلی هویت خود را از منابعی می‌گیرد و در کشور ما هم اسلام، قرآن، رهبران بزرگ و دفاع مقدس منابع اصیل این شخصیت هستند.

وی با بیان اینکه از این به بعد در اردوهای راهیان نور تمرکز ما بر محتوا است، عنوان کرد: امروز همکاری بین دستگاه‌های مختلف زیرساخت‌های خوبی برای راهیان نور فراهم کرده و پرداختن به محتوا یک کار بسیار با ارزش‌تر است کار شما در راهیان نور تنفس بخشی به روح جامعه است.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان خود در مقابل انقلاب صف‌آرایی کرده است، ادامه داد: در دفاع مقدس هم تمام جهان در مقابل ما صف‌آرایی کردند و ملت ایران در زمانی که هنوز قدرتش شکل نگرفته بود، در برابر آنها ایستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در آن زمان اسلام سیلی محکمی به دشمن زد و امروز هم زمانی که رهبر انقلاب از سیلی محکم سخن می‌گوید، چند لحظه بعد این سیلی به دشمن زده می‌شود و این نشان دهنده قدرت ایمان است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام شکل یافته و تاثیرگذار در طراز یک قدرت بزرگ جهانی در تمام عرصه‌ها می‌درخشد و این امر به برکت همان مقاومت‌ها و ثبات قدرم است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا، صهیونیسم، سعودی‌ها به میدان آمده‌اند تا ما را منزوی کرده و اقتصاد ما را فلج و فرهنگ ما را نابود کنند اما در همه این عرصه بی‌خاصیت شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان اظهار داشت: ما معتقدیم تازه در آغاز راه هستیم و استعدادهای ما برای بزرگ شدن هنوز به میدان نیامده است، اگر ما به ظرفیت‌های درونی تکیه کنیم غوغایی به پا خواهد شد و بسیج یک سرمایه تمام نشدنی است که خدا از ذهن امام این معجزه عظیم را ساخت و توسط مقام معظم رهبری گسترش یافته است؛ بسیج یک نماد تزکیه یک جامعه است و این فرهنگ باید توسط همه حمایت شود.

ارسال نظر: