امیرحسین پیروانی:

باشگاه‌ها همکاری نکنند، مجبوریم یک تیم دوم بسازیم/ سردمدار فرهنگ فوتبال عربی هستیم

کدخبر: 2103154

سرمربی تیم فوتبال امید گفت: فرهنگ فوتبال عربی متأسفانه در فوتبال ما نهادینه شده و ما اکنون سردمدار این فرهنگ هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیرحسین پیروانی در حاشیه تمرین تیم امید در جمع خبرنگاران، گفت: اردوی دوم ما از 15 تیر ماه شروع شده است امیدوار بودیم تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم که تا امروز 6 بازیکن به اردو نیامدند. امیدوارم با رایزنی فدراسیون و سازمان لیگ تعامل بیشتری با باشگاه‌ها انجام شود و تا سه، چهار روز آینده بتوانیم این بازیکنان را در تمرین داشته باشیم. فردا هم با تیم تراکتورسازی یک بازی دوستانه خواهیم داشت. امیدوارم شرایط تیم به آمادگی کامل برسد تا بازی‌های خوبی با حریفان آسیایی برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه سرپرست تیم امید از غیبت 4 بازیکن سخن گفته بود اما شما می‌گویید 6 بازیکن نیامده‌اند، اظهار داشت: 3 بازیکن استقلال، یک بازیکن پرسپولیس، یک بازیکن تراکتورسازی نیامدند که تراکتورسازی شرایط خاصی دارد ضمن اینکه فرهنگ فوتبال عربی در فوتبال ما نهادینه شده است و اکنون ما سردمدار این مسأله هستیم که اولین علت نتیجه نگرفتن تیم را مربیان می‌دانیم و با سریع‌ترین و راحت‌ترین تصمیم مربیان را عوض می‌کنیم.

وی افزود: تراکتورسازی به دلیل مشکلاتی که در جذب بازیکن دارد شرایطش سخت‌تر است. امیدوارم که بتوانیم همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال امید در مورد رقبای ایران در آسیا، گفت: بازی در سطح آسیا در تیم‌های پایه قابل پیش‌بینی نیست، تیم‌های پایه رشد خوبی کرده‌اند مثلاً ویتنام در بزرگسالان فوتبال آسیا جای ندارد اما نوجوانان و جوانانش شرایط خوبی دارند و تیم نوجوانانش به جام جهانی صعود کرده است. AFC نگاه ویژه‌ای به تیم‌های در حال رشد و توسعه دارد. قرقیزستان هم در تورنمنتی چهارجانبه حاضر شد و با قطر به تساوی 3 بر 3 رسید و یک بر صفر هم مقابل ازبکستان باخت اما از این مسابقات به دلیل خواست ‌آنها اطلاعاتی به دست ما نرسید. عمان هم یک اردو زده که با تیم پدیده بازی کرده و با این تیم به تساوی 2 بر 2 مساوی رسیده است. با توجه به شرایطی که داریم وضعیتمان از نظر نسبی خوب است ما با تیم زیر 19 سال خود در مسابقات شرکت می‌کنیم و یک هدف و برنامه‌ محوری داریم که کی‌روش بر روی آن صحه گذاشته است.

پیروانی در مورد اینکه تیم امید بدشانس است و 44 سال است که به المپیک نرفته، گفت: من همه چیز را سفید می‌بینم، تیم ما خیلی خوش‌شانس است، سه سال است که من با این بچه‌ها کار می‌کنم و مثل بچه‌ها با هم بزرگ شده‌ایم، به جام جهانی راه پیدا کردیم و اکنون هم تلاش می‌کنیم تا سهمیه المپیکی بگیریم. امیدوارم این تیم با من یا با هر کس دیگری بتواند به المپیک برود. فوتبال ما با همه پیشرفتی که داشته در مقایسه با حریفان ‌آسیایی شرایط عالی نداریم اما این شرایط با توجه به وضعیت کلی حاکم بر ورزش و همچنین کل جامعه است که باید مشکلات را مدیریت کنیم. نسبت به تیم‌های هم‌گروه خود در آسیا امکانات محدودتری داریم با این حال امیدوارم که بتوانیم به المپیک برسیم.

وی در مورد اینکه تیم‌ها فقط در حرف از تیم امید حمایت می‌کنند و در عمل حمایتی از تیم امید نمی‌شود، اظهار داشت: در اردوی اول 9 بازیکن بودیم که اکنون با 15 بازیکن تمرینات را ادامه می‌دهیم کار بسیار سختی است به هر حال تیم‌ها نیز وارد رقابت‌های لیگ برتر می‌شوند و ممکن است اگر در 4، 5 هفته اول نتیجه نگیرند کادر مدیریتی آنها تصمیماتی بگیرند که زیبنده نیست.

پیروانی در مورد اینکه به هر حال این تیم آبروی کشور است، گفت: باید قبل از شروع فصل جلسات متعددی گذاشته شود دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی تنظیم شود تا همه بدانند چه وظایفی دارند. برخی از باشگاه‌ها به ما بازیکن ندادند و برخی از باشگاه‌ها هم به ما بازیکن دادند نمی‌توانم به طور صد درصد بگویم که هیچ باشگاهی با ما همکاری نکرده، یکی، دو باشگاه هم شرایط خاص خود را دارند.

سرمربی تیم فوتبال امید در مورد اینکه فکر می‌کنید طلسم صعود به المپیک را بشکنید، گفت: قطعاً به دنبال صعود به المپیک هستیم ما با همین بازیکنان به جام جهانی جوانان راه پیدا کرده‌ایم، کسانی می‌توانند در المپیک بازی کنند که زیر 20 سال سن داشته باشند و تیم ما هم همین شرایط را دارد.

وی در مورد اینکه با شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا وضعیت تیم‌ها برای دادن بازیکن سخت‌تر خواهد شد، عنوان کرد: ابتدا باید این مسابقات پیش‌رو را رد کنیم تا 5، 6 ماه آینده می‌توانیم شرایط را درست کنیم و اگر باشگاه‌ها همکاری لازم را نکردند یک تیم دوم می‌سازیم. مشکل ما در مقطع کنونی است که پنج روزه باید تیم را تشکیل بدهیم.

ارسال نظر: