بیانیه ۴ کشور عربی:

اسناد جدید عدم پایبندی قطر به تعهدات خود را ثابت می‌کند

کدخبر: 2103182

چهار کشور تحریم‌کننده قطر در بیانیه‌ای با اشاره به اسناد جدید از توافق چهار سال پیش قطر با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند، این اسناد ثابت می‌کند که قطر به تعهدات خود پایبند نبوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر بیانیه‌ای را درباره گزارش شبکه «سی ان ان» در خصوص عدم پایبندی قطر به توافق چهار سال پیش خود با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر کرده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه «اسکای نیوز»، در این بیانیه آمده است: «درخواست‌های 13 موردی ارائه شده به قطر کاملا با روح توافق 2013 در ریاض همخوانی دارد».

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا اسناد توافق محرمانه بین قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال‌های 2013 و 2014 میلادی را منتشر کرد.

اسنادی که شبکه سی‌ان‌ان از توافق ریاض منتشر کرد، حاکی از آن است که قطر به موجب این توافق متعهد می‌شود از گروه‌هایی که امنیت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را برهم می‌زند، حمایت نکند.

چهار کشور همچنین در این بیانیه تأکید کرده‌اند: «اسناد ارائه شده ثابت می‌کند که قطر به تعهدات خود پایبند نبوده است».

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این چهار کشور با اعلام اینکه انتشار این سند محرمانه مربوط به گذشته میان ریاض و دوحه نشان می‌دهد قطر تعهد خود مبنی بر عدم دخالت در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس را زیر پا گذاشته، سعی کردند تا فشار بر این کشور را در خصوص اتهامات پیشتر مطرح شده در زمینه حمایت از تروریسم افزایش دهند.

یک سخنگوی دولت قطر در پاسخ به سوالات سی ان ان گفته است، این عربستان سعودی و امارات بوده‌اند که «روح توافق را نقض کرده‌اند».

ارسال نظر: