گزارش «نسیم آنلاین»:

بزرگترین شرکت تولیدکننده منگنز خاورمیانه به دلیل تشدید رکود زیان داد!

کدخبر: 2103200

شرکت معادن منگنز ایران با برخورداری از ۵ میلیون تن ذخیره قطعی و ۳.۵ میلیون تن ذخیره احتمالی، بزرگترین معدن سنگ منگنز خاورمیانه به شمار می‌رود که با تولید ۵۴ هزارتن سنگ دانه بندی درسال ۹۵ رتبه بزرگترین تولید کننده منگنز ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داد.

به گزارش «نسیم آنلاین» ، شرکت معادن منگنز ایران 28 تیرماه سالجاری با زیانی (12297) میلیون ریالی به مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام خود خواهد رفت. این برای دومین بار پیاپی بوده که شرکت معادن منگنز ایران به زیان می نشیند.

سال مالی ماقبل از آن هم شرکت مذکور زیان قابل توجهی داشت؛ عددی در محدوده (18043) میلیون ریال! زیان دهی بلافاصله ، سبب شده تا زیان واقعی هر سهم آن در پایان سال مالی 95 به عدد (61) ریال برسد.

رکود حاکم بر اقتصاد کشور و به دنبال آن درصنعت ساختمان درسال 95 تاثیر خود را برصنایع و معادن کشور گذارده وکاهش فعالیت های عمرانی تولید و مصرف محصولات فولادی در کشور را به شدت کاهش داده است.

از آن مهمتر اینکه مصرف سنگ منگنز در ذوب آهن اصفهان به عنوان مشتری عمده این نوع سنگ فلزی در این سالها دچار افت جدی شده است.

همه این معضلات سبب شده تا شرکت معادن منگنز ایران موفق به عقد قرارداد جدی فروش با شرکت ذوب آهن اصفهان نشود وفروش اندک دوره مالی 95 هم در واقع از محل قرارداد سال 94 این شرکت بوده.

فقدان بازار فروش مناسب، تاخیر در وصول وجه صورتحساب های فروش وکمبود نقدینگی مشکلات ناشی ازآن را در این شرکت تشدید کرد.

شرکت معادن منگنز ایران درسال مالی گذشته شاهد کاهش 13درصدی در میزان تولید و افت 41 درصدی در میزان فروش خود بوده است.

شرکت معادن منگنز ایران با برخورداری از 5 میلیون تن ذخیره قطعی و 3.5 میلیون تن ذخیره احتمالی، بزرگترین معدن سنگ منگنز خاورمیانه به شمار می‌رود که با تولید 54 هزارتن سنگ دانه بندی درسال 95 رتبه بزرگترین تولید کننده منگنز ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داد.

دستکم 60 درصد سنگ منگنز مورد نیاز شرکت ذوب آهن اصفهان توسط این شرکت تامین می شود. شرکت معادن منگنز ایران در سال 1342 راه اندازی شده است.

ارسال نظر: