رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبرداد:

برخورد با واحدهای نصب‌کننده شیشه دودی/ بخشودگی دو برابری جرائم رانندگی سال ۹۵

کدخبر: 2103214

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا بر قانون کلیه تخلفات رانندگی که تا پایان سال ۹۵ دو برابر شده باشد، در شمول قانون بخشودگی جرائم قرار گرفته و اگر راننده تا پایان آذر ۹۶ اصل جریمه را پرداخت کند، دو برابری آن منتفی خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه نخستین نشست فصلی رؤسای پلیس ترافیک راهور ناجا در خصوص سامانه موبایلی بازرسان پلیس نامحسوس راهور اظهار داشت: این سامانه برنامه بسیار خوب و کم خطا برای تسریع در ارسال ثبت گزارش تخلفات رانندگی است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بازرسان نامحسوس از خود مردم هستند؛ یعنی افرادی که مدارک کارشناسی به بالا داشته و آموزش‌های لازم را توسط پلیس گذرانده‌اند و 9 مورد تخلف مشخص‌شده را به پلیس گزارش می‌دهند.

سردار مهری اعلام کرد: در گذشته این گروه از افراد با دسته قبض جریمه‌ای که در اختیار داشتند تخلفات را ثبت می‌کردند اما هم‌اکنون این بازرسان نامحسوس از طریق سامانه موبایل این تخلفات را پیامک می‌کنند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور بابیان این مطلب که این بازرسی تماس مستقیم با راننده ندارند، اظهار داشت: نداشتن خطا، سرعت، صرفه‌جویی در وقت و اعلام دقیق تخلفات ازجمله مزایای این سامانه است؛ هزینه ارسال این پیامک‌ها را پلیس به بازرسان نامحسوس می‌پردازند.

وی در خصوص بخشودگی جرائم سال 95 اعلام کرد که برابر قانون کلیه تخلفاتی که تا پایان سال 95 مشمول دو برابری شده است، مشمول این قضیه شده و رانندگان می‌توانند تا پایان آذرماه 96 اصل جریمه را پرداخت کنند؛ جریمه دو برابری آن بخشیده شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اگر راننده‌ای در این مدت قانونی اصل جریمه خود را پرداخت نکند، بعد از این مدت باید هم اصل جریمه و هم دوبرابری آن را پرداخت کند.

سردار مهری در ادامه اظهار داشت: 600 دوربین تا پایان سال در جاده‌ها نصب و بهره‌برداری خواهند شد.

وی گفت: طبق سامانه پایش هوشمند یا سپه‌تن تمام حرکات راننده سامانه حمل‌ونقل عمومی ـ اتوبوس‌های بین شهری ـ رصد می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص نصب شیشه دودی گفت: شیشه تعدادی از خودروها در کارخانه به صورت استاندارد دودی نصب می‌شود، اما بخشی از خودروها به صورت غیراستاندارد شیشه خودروی خود را دودی می‌کنند که این امر خطرات رانندگی را افزایش داده و هم کاهش دید شدید راننده را به دنبال دارد که بنا به کد تخلفاتی پلیس با آن برخورد کرده و برای آن جریمه تعیین می‌کند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور گفت: اماکن ناجا با محل‌هایی که به نصب شیشه دودی اقدام کنند بنا بر قانون برخورد می‌کند.

ارسال نظر: