متهم را شناسایی کنید

کلاهبرداری در پوشش کارمند شهرداری

کدخبر: 2103219

پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که با معرفی خود بعنوان یکی از مدیران شهرداری و به بهانه فروش مجوز طرح ترافیک و شرکت در مزایده خودروهای شهرداری از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فردی با مراجعه به کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم اعلام کرد که توسط شخصی به نام «ابراهیم. پ» که خودش را از پرسنل و مدیران شهرداری معرفی کرده مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

براساس این گزارش به دستور بازپرس، شاکی به پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کرد و گفت: چندی پیش بواسطه یکی از دوستانم با شخصی به نام ابراهیم آشنا شدم که خودش را کارمند شهرداری تهران معرفی می‌کرد؛ پس از گذشت مدت کوتاهی وی با طرح این ادعا که شهرداری قصد دارد تا چندین دستگاه خودرو سواری را از طریق مزایده به فروش برساند، پیشنهاد داد تا یکی از خودروها را بخرم.

مالباخته ادامه داد: ابراهیم به بهانه خرید یک دستگاه خودرو ماکسیما مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان پیش پرداخت از من گرفت و قرار شد تا مابقی پول خودرو را نیز همزمان با تعویض پلاک پرداخت کنم؛ مدتی گذشت و هر بار که پیگیر تحویل خودرو می‌شدم وی بهانه‌های مختلفی را در خصوص انجام اقدامات قانونی برای انتقال خودرو مطرح می‌کرد تا اینکه گوشی تلفن همراه ابراهیم خاموش شد.

با شناسایی ابراهیم (متولد ۱۳۵۹) به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار پایگاه نهم پلیس آگاهی و با بررسی پرونده سوابق وی مشخص شد که در سال ۱۳۹۱ به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و در سال ۱۳۹۵ با اخذ رضایت شکات آزاد شده است.

همزمان با شناسایی ابراهیم به عنوان متهم تحت تعقیب، کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها دقیقاً به همین شیوه و شگرد (شرکت در مزایده شهرداری جهت تحویل خودرو)، توسط وی مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که ابراهیم علاوه بر شیوه و شگرد قبلی خود این بار به بهانهٔ فروش مجوز طرح ترافیک نیز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و از هر کدام از مالباختگان مبالغی بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پول گرفته است.

براساس این گزارش در تحقیقات از شکات و مالباختگان مشخص شد که ابراهیم به صورت ماهرانه‌ای از ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص محل سکونت خود به آنها خودداری کرده است؛ با انجام اقدامات پلیسی محل تردد متهم در منطقه دولت‌آباد شناسایی و متهم در ۲۹ خرداد دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از شکات و شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی، پرونده متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری - انتهای خیابان آستانه مراجعه کنند.

ارسال نظر: