بر خلاف نامه دیوان عدالت اداری

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی به ریاست وزیر ورزش برگزار شد/ دادگر رئیس شد + گزارش کامل و حواشی

کدخبر: 2103224

بر خلاف نامه دیوان عدالت اداری، مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی به ریاست وزیر ورزش برگزار و علی دادگر به عنوان رئیس جدید فدراسیون تیراندازی انتخاب شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی صبح امروز با ریاست مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

مهرعلی باران‌چشمه، علی دادگر، حسین زکی‌زاده قریه‌علی، مهین فرهادی‌زاد و حمیدرضا ناطقی 5 کاندیدای دعوت شده برای شرکت در انتخابات فدراسیون تیراندازی بودند که مهین فرهادی‌زاد انصراف داد.

در پایان مجمع علی دادگر از 39 رای با 23 رای به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی انتخاب شد. باران‌چشمه 15 رای کسب کرد و زکی‌زاده صاحب یک رای شد.

این درحالی است که دیوان عدالت اداری دو روز پیش در نامه‌ای اعلام کرده بود که همچنان هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی است و انتخابات فدراسیون نباید برگزار شود. باید دید با برگزاری انتخابات، تکلیف نامه دیوان عدالت اداری چه خواهد شد.

توپ‌هایی که به زمین مجمع انداخته می‌شوند آدرس اشتباهی که معاون وزیر ورزش می‌دهد/ آقای داورزنی! مجمع را چه کسی برگزار می‌کند؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی امروز برگزار شد آن هم در شرایطی که دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود برگزاری مجدد این انتخابات موضوعیت ندارد. در این بین اظهار نظر معاون وزیر ورزش جالب توجه و قابل تأمل است.

محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش پیش از آغاز رای‌گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی گفت: در این مدت اخیر وزارت ورزش مجبور به اجرای حکم دیوان عدالت اداری شد و با وجود این که حکم ابلاغ شده بود برای اجرای آن چند وقتی صبر کردیم ولی با پیگیری مقام‌های قضایی و شورای اجرای احکام مجبور به رعایت قانون شد و ملزم به تعیین تکلیف انتخابات بود و زمان آن را اعلام کرد.

وی ادامه داد: اخیرا بحث‌هایی راجع به فدراسیون مطرح شده است و چیزهای دیگری را اعلام کردند ولی چنین حکمی نه به وزارت ورزش و نه کمیته ملی المپیک و نه به فدراسیون ابلاغ رسمی نشده است. اگر هر اتفاقی بخواهد رقم بخورد این مجمع است که باید تصمیم‌گیری کند. وزارت ورزش و کمیته به عنوان متولیان ورزش نمی‌توانند برای آینده تیراندازی تعیین تکلیف کنند. مقررات می گوید مجمع بالاترین جایگاهی است که می‌تواند برای این رشته تصمیم بگیرد.

داورزنی با اشاره به اینکه تیراندازی نمی‌تواند معطل این باشد که در آینده چه چیزی قرار است ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: موظف به اجرای قانون و تعیین تکلیف فدراسیون تیراندازی هستنیم. نمی‌گوییم که چه کسی باید رئیس و چه کسی نباید باشد، مجمع تصمیم می‌گیرد و برای وزارت ورزش تفاوتی ندارد که چه کسی رئیس باشد.»

در این بین چند سوال مطرح می‌شود که آیا این حکم به وزارت ورزش و جوانان رسیده است یا نه؟ داورزنی می‌گوید که حکم ابلاغ نشده است اما ممکن است این حکم به اطلاع وزارت ورزش و جوانان رسیده باشد اما ابلاغ نشده باشد چرا که حکم رسانه‌ای شده بود. در این صورت هم باید از مسئولان وزارت ورزش و جوانان سوال کرد که اگر در روزهای پیش‌رو این حکم به وزارت ابلاغ شود؛ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا باز هم این انتخابات لغو می‌شود؟ همان نهادی که دستور به ابطال انتخابات را داده بود، حالا دستورش را پس گرفته است. چگونه است در حالت اول قانون اجرایی اما در حالت دوم، قانون نادیده گرفته می‌شود؟ آیا این مصداق یک بام و دو هوای وزارت ورزش و جوان نیست؟

در این شکی نیست که مجمع تصمیم‌گیرنده نهایی برای ریاست خواهد بود اما چه کسی دستور به برگزاری مجمع می‌دهد؟ مسئول برگزاری مجمع کیست؟ چه کسی زمان برگزاری مجمع را به اعضا اعلام می‌کنند و بر اساس اساسنامه ریاست مجمع بر عهده کیست؟ پاسخ تمامی سوال‌ها مشخص است. وزارت ورزش و وزیر ورزش. در این حال آیا بهتر نبود با وجود پیش آمدن چنین شائبه‌ای اندکی تامل صورت می‌گرفت تا شائبات پیش آمده در خصوص حکم دیوان عدالت ادرای رفع شود؟

به نظر می‌رسد، داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در این خصوص آدرس اشتباهی را می‌دهد و سعی می‌کند با این ادبیات و اظهارنظرهایی اینچنینی، موضوع را از جریان اصلی خود یعنی برگشت رای دیوان عدالت اداری خارج کند. این در حالی است که در گذشته انتخابات فدراسیون تکواندو به سبب موضوع نامزدی اعضای شورای شهر و شائباتی که در این خصوص وجود داشت شب انتخابات به تعویق افتاده بود.

وزارت ورزش در زمان حضور محمود گودرزی صبر کرد تا قانون به صورت شفاف در این مورد اعلام شود تا شائبه‌ای به وجود نیاید. باید از مسئولان وزارت ورزش و جوانان سوال کرد که با وجود این شائبات و شرایط کنونی و بحث حکم دیوان عدالت اداری و احتمال واکنش فدراسیون جهانی، چرا تا این حد به برگزاری این مجمع اصرار وجود داشت و چرا توپ به زمین اعضای مجمع انداخته می‌شود؛ اعضایی که بر اساس دستور وزارت ورزش و جوانان موظف به حضور در این مجمع بودند که اگر هم خواستار چنین چیزی بودند، تا زمانی که وزارت ورزش و جوانان دستورات لازم را صادر نمی‌کرد، برگزاری مجمع امکان پذیر نبود.

سلطانی‌فر: انتظار مطالبه ویژه‌ای از تیراندازی در بعد همگانی و قهرمانی وجود دارد/ باید در المپیک مدال بگیریم

مسعود سلطانی‌فر در جمع اعضای مجمع تیراندازی اظهار داشت: به دادگر که امروز بار سنگین ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت تبریک می‌گویم. تا این لحظه بحث رقابت بوده و از الان باید رفاقت جایگزین رقابت باشد. علاوه بر رئیس فدراسیون سایر کاندیدادها علاقه مند و دغدغه رشد تیراندازی را دارند. پسندیده است که دادگر در این مسیر از توان و انرژی این دوستان استفاده کنند. حضور آنها می‌تواند حرکت تیراندازی را در مسیر عالی فراهم کند.

وی در ادامه افزود: امیدوارم تیراندازی از اختلافات و درگیری‌ها جدا شود و در مسیر اصلی باشد. با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بین اقشار مختلف مردم و نیروهای مسلح وجود دارد باید در این رشته وضعیت بهتری داشته باشیم. تک ستاره‌هایی را در این سال‌ها داشتیم ولی از 45 مدال المپیک حتی یک برنز نگرفتیم. با جدا شدن تیراندازی از فضای اختلاف و کشمش و فرصت باقیمانده تا جاکارتا و المپیک 2020 در این رشته هم مدال المپیک بگیریم و در بازی‌های آسیایی بدرخشیم. انتظار مطالبه ویژه‌ای از تیراندازی در بعد همگانی و قهرمانی وجود دارد.

سلطانی‌فر گفت: انشاالله با نگاه رو به جلو و فارغ از کشمش‌های گذشته پیش برویم و اهداف مورد نظر دنبال شود. رسیدگی به بخش بانوان با توجه به اینکه مشکلی برای حضور بانوان در سطح بین المللی ندارد، یکی از مهم ترین نکات و برنامه‌ها باید باشد. توجه به پیشکسوتان به خصوص در تیراندازی باید مورد توجه باشند و با تدابیر لازم در رشد این رشته توجه شود.

داورزنی: حکم دیوان عدالت اداری به ما ابلاغ نشده است/ وزارت ورزش و کمیته نمی‌توانند برای آینده تیراندازی تعیین تکلیف کنند/ نمی‌توانیم معطل حکمی شویم که در آینده می‌خواهد ابلاغ شود

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی صبح امروز با ریاست محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش آغاز شد.

مهرعلی باران‌چشمه، علی دادگر، حسین زکی‌زاده قریه‌علی، مهین فرهادی‌زاد و حمیدرضا ناطقی 5 کاندیدای دعوت شده برای شرکت در انتخابات فدراسیون تیراندازی بودند که مهین فرهادی‌زاد انصراف داد.

محمدرضا داورزنی در مجمع فدراسیون و در جمع اعضای مجمع اظهار داشت: اشکالاتی در اساسنامه فدراسیون‌ها وجود داشته و مورد توجه کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته است و بارها به فدراسیون‌ها تذکر داده بودند تا برطرف شود. اشکالات را شناسایی و در حال برطرف کردن نقاط ضعف هستیم. فدراسیون‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی و مستقل بالاترین جایگاهشان مجمع عمومی است و مجمع باید در چارچوب قوانین بین‌المللی و با لحاظ کردن قوانین داخلی عمل کند.

وی در ادامه افزود: تیراندازی یک رشته پرمدال است و ظرفیت زیادی دارد و در 36 سال گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و کارهای خوبی توسط مسئولان گذشته انجام شده و سایت مناسبی در ورزشگاه آزادی وجود دارد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش تصریح کرد: در این مدت اخیر وزارت ورزش مجبور به اجرای حکم دیوان عدالت اداری شد و با وجود این که حکم ابلاغ شده بود برای اجرای آن چندوقتی صبر کردیم ولی با پیگیری مقام‌های قضایی و شورای اجرای احکام مجبور به رعایت قانون شد و ملزم به تعیین تکلیف انتخابات بودو زمان آن را اعلام کرد.

وی یادآور شد: اخیرا بحث‌هایی راجع به فدراسیون مطرح شد و چیزهای دیگری را اعلام کردند ولی چنین حکمی نه به وزارت ورزش و نه کمیته ملی المپیک و نه به فدراسیون ابلاغ رسمی نشده است. اگر هر اتفاقی بخواهد رقم بخورد این مجمع است که باید تصمیم‌گیری کند. وزارت ورزش و کمیته به عنوان متولیان ورزش نمی‌توانند برای آینده تیراندازی تعیین تکلیف کنند. مقررات می گوید مجمع بالاترین جایگاهی است که می‌تواند برای این رشته تصمیم بگیرد.

داورزنی با اشاره به اینکه تیراندازی نمی‌تواند معطل این باشد که در آینده چه چیزی قرار است ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: موظف به اجرای قانون و تعیین تکلیف فدراسیون تیراندازی هستنیم. نمی‌گوییم که چه کسی باید رئیس و چه کسی نباید باشد، مجمع تصمیم می‌گیرد و برای وزارت ورزش تفاوتی ندارد که چه کسی رئیس باشد.

وی در پایان گفت: اهداف پیش روی ما بازی‌های آسیایی جاکاراتا و المپیک 2020 است و فرصت به سرعت در حال از دست رفتن است. امیدوارم برای تیراندازی تصمیم گرفته شود که برای آینده و مدال آوری رشته موثر باشند.

دادگر: به نفع هیچ کس نیست که کشمکش‌ها در تیراندازی ادامه داشته باشد/ تیراندازی باید در مسیر اصلی خود پیش برود/ مجمع بالاترین مرجع رسیدگی است

علی دادگر در پایان مجمع انتخابات فدراسیون تیراندازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین هدفم حضور موفق در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 است. متاسفانه تیراندازی تا امروز موفق به کسب مدال در المپیک نشده و می‌خواهم با کمک مجمع به این مهم دست پیدا کنم.

وی در خصوص رای دیوان عدالت اداری و ابطال انتخابات گفت: 2 سال پیش حقی برای خودم قائل بودم که از طریق قانونی آن را پیگیری کردم و امروز برای من همه چیز به پایان رسید، آن روز آنها آن طرف گود بودند و ما این طرف گود، اما امروز همه چیز تمام شده و جامعه تیراندازی به همدلی نیاز دارد.

دادگر در خصوص رای تجدیدنظر دیوان عدالت اداری تاکید کرد: تا به این لحظه به من به عنوان ذینفع هیچ نامه رسمی ابلاغ نشده، مجمع امروز برگزار شد و همه چیز تمام شد و به نفع هیچ کس نیست که این کشمکش‌ها ادامه پیدا کند. تیراندازی باید در مسیر اصلی خود به پیش برود.

وی در خصوص احتمال تعلیق فدراسیون تیراندازی نیز افزود: همانطور که داورزنی و سلطانی‌فر هم گفتند مجمع بالاترین مرجع رسیدگی برای فدراسیون جهانی و مجامع بین‌المللی است.

دادگر در خصوص بدهی‌های فدراسیون تصریح کرد: برنامه‌هایی داریم تا بدهی‌های فدراسیون را به جایی برسانیم که دخل و خرجمان به هم بخورد نه اینکه هر سال 2 میلیارد به بدهی‌های فدراسیون اضافه شود.

پیشنهاد برگزاری مجمع فوق‌العاده در فدراسیون تیراندازی

باب‌الله زارع رئیس هیئت تیراندازی گیلان در پایان مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار داشت: بهتر است برای اینکه نهادهای بین‌المللی دست از سر فدراسیون بردارند، مجمع فوق‌العاده برگزار شود و نتیجه آن به فدراسیون جهانی ارسال شود.

در پایان این مجمع، داورزنی، معاون وزیر ورزش از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت که بهتر است این موضوع در فدراسیون بررسی شود.

داورزنی: به هیچ رئیس فدراسیونی نگفتیم استعفا کند/ مهدی هاشمی هر کاری که صلاح بداند می‌تواند انجام دهد/ بهتر است در مورد غیبت نماینده کمیته و بازرسی از خودشان بپرسید

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: کسی که رای مجمع را کسب می‌کند مورد حمایت وزارت ورزش است و ما نظارت بر کار فدراسیون ها داریم اما تصمیم ‌گیری برای برنامه‌ها و استراتژی‌ها برعهده فدراسیون‌ها است.

وی در ادامه در خصوص اتفاقات فدراسیون تیراندازی گفت: سال گذشته دیوان عدالت اداری رایی صادر کرد اما وزارتخانه مدتی صبر کرد اما پس از مدتی بعد از دریافت 3-4 اخطاریه از دیوان عدالت اداری مجبور شدیم تا برای فدراسیون سرپرست بگذاریم. امروز هم مجمع برگزار شد و با حضور همه اعضا به جز 3 سرپرستی که حق رای نداشتند. این قانونمندی وزارت ورزش را نشان می‌دهد، انتخابات با حضور وزیر ورزش برگزار شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه آیا رای تجدیدنظر دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش ابلاغ شده است، گفت: تا الان از هیچ مرجع رسمی به وزارت ورزش رایی ابلاغ نشده، اگر هم ابلاغ شود این اعضای مجمع هستند که باید در مجمع فوق‌العاده تصمیم‌گیری کنند و وزارت ورزش نمی‌تواند تعیین تکلیف کند. هاشمی از دوستان من است و زحمت‌های زیادی برای این رشته کشیده است اما آنچه انجام شده و در ادامه نیز انجام می‌شود اجرای قانون است، وزارت ورزش دنبال برگزاری مجامع قانونی است و این را نیز تا اینجا شاهد بودیم.

داورزنی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که دخالت دولت در فدراسیون‌ها وجود نداشته باشد، آنچه در اساسنامه نیز دیده شده همین موضوع است، ما ضمن رعایت قوانین داخلی اصول حاکم بر منشور المپیک و قوانین لازم برای پیشبرد برنامه‌های فدراسیون‌ها را در اساسنامه درنظر گرفتیم.

وی در خصوص غیبت نماینده کمیته ملی المپیک و سازمان بازرسی در مجمع فدراسیون تیراندازی گفت: قرار بود که در مجمع حضور داشته باشند، بهتر است غیبت‌شان را از خودشان بپرسید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا در برکناری هاشمی به رای دیوان استناد کردید و چرا برای اجرای رای تجدیدنظر مجمع را صاحب رای می‌دانید و آیا این دو تصمیم با هم تناقض ندارند، گفت: حکمی که صادر شده است را بخوانید و ببینید حکم چه گفته، 2 حکم در خصوص شکایت یک نفر از فدراسیون تیراندازی صادر شد این حکم درست بوده یا غلط دیوان آن را ابلاغ کرد و گفت که باید انتخابات را ابطال کنیم و مجمع برگزار شود. الان هم حکمی صادر می‌شود که چیز دیگری گفته است.

داورزنی در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش از رئیس یکی از فدراسیون‌ها خواسته که استعفا دهد گفت: درخواست استعفا به هیچ رئیس فدراسیونی ندادیم.

وی در خصوص احتمال تعلیق فدراسیون تیراندازی گفت: هاشمی هر کاری که صلاح بداند می‌تواند انجام دهد اما در نهایت مجمع فوق‌العاده است که باید تصمیم بگیرد حتی مجامع جهانی نیز پرونده را به مجمع ارجاع می‌دهند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال گفت: هیئت مدیره پرسپولیس قرار بود طی یکی دو روز گذشته معرفی شود که این اتفاق نیفتاد و تا یکی دو روز آینده معرفی خواهند شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: