معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف فهرست وزیران را به مجلس ارائه می‌کند/ سه زن در فهرست کابینه دوازدهم قرار دارد

کدخبر: 2103291

امیری گفت: آقای روحانی تلاش دارد در روز برگزاری مراسم تحلیف، فهرست وزرا و برنامه دولت را به مجلس ارائه بدهد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری در مصاحبه ای گفت: ما تا آغاز به کار دولت جدید چند مراسم داریم، یکی تنفید حکم رئیس جمهوری که توسط مقام معظم رهبری انجام خواهد شد و برگزار کننده این مراسم دفتر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مراسم دوم تحلیف رییس جمهور است که طبق قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی و با حضور رئیس قوه قضاییه انجام خواهد شد که میزبان آن مجلس شورای اسلامی است و هماهنگی های لازم را در این زمینه انجام داده ایم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: مجلس روز 14 مرداد را جهت تحلیف اعلام کرده است، پس از آن رئیس جمهور بر اساس قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید اعضای کابینه را به مجلس شورای اسلامی معرفی نماید و مجلس ظرف 15 روز صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی نماید.

امیری با بیان اینکه آقای روحانی تاکید دارد دولت دوازدهم زودتر شکل گیرد و کارش را شروع کند، گفت: برای آقای رئیس جمهور زمان بسیار مهم است و در سال 1392 هم در روز تحلیف وزرا را به مجلس شورای اسلامی معرفی نمودند.

وی اضافه کرد: در این دوره هم آقای دکتر روحانی تلاش دارند در روز برگزاری مراسم تحلیف، فهرست وزرا و برنامه دولت را به مجلس بدهند تا مجلس هر چه زودتر نسبت به بررسی وزرای پیشنهادی اقدام کند و دولت جدید در اسرع وقت شکل بگیرد.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری درباره حضور زنان در کابینه جدید نیز گفت: این یک مطالبه عمومی است و رئیس جمهور به توانمندی بانوان اعتقاد دارند و معتقدند نیمی از جامعه، بانوان هستند، بنابراین سه عضو کابینه از بانوان هستند که به عنوان معاون رییس جمهور در دولت یازدهم حضور دارند.

امیری با اشاره به اینکه در همین دولت یازدهم ما معاون استاندار و همچنین تعدادی فرماندار خانم نیز داریم، گفت: طبیعتا از توانمندی بانوان در سطوح مختلف مدیریتی هم در دولت دوازدهم استفاده می شود.

ارسال نظر: