سردار اشتری در حاشیه بازدید از پاسگاه مرزی خسروی؛

تحرکات گروهک های تروریستی در آن سوی مرزها خنثی می‌شود

کدخبر: 2103294

فرمانده ناجا با بیان اینکه تحرکات گروهک های تروریستی، در آن سوی مرزها خنثی می شود، گفت: نیروهای امنیتی در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی آمادگی هرگونه جانفشانی برای حفظ امنیت و اقتدار کشور را دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از پاسگاه مرزی خسروی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته، بخشی از اقدامات برای تردد زوار انجام شده است، همچنین نیروهای مرزبانی آمادگی کامل برای تردد زوار از مرز خسروی را دارند، امیدواریم این آمادگی نیز از سوی کشور عراق فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه تحرکات گروهک های تروریستی نیز گفت: اگر تحرکی هم وجود داشته باشد در آن سوی مرزها است و در همان جا نیز خنثی خواهد شد، نیروهای امنیتی در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی آمادگی هرگونه جانفشانی برای حفظ امنیت و اقتدار کشور را دارند.

این مقام ارشد ناجا با اشاره به اینکه مردم منطقه مشتاق تردد زوار از مرز خسروی و میزبانی آنها هستند، تصریح کرد: همکاری خوبی بین مسئولان و سران قبایل و اقوام مختلف به منظور ایجاد امنیت وجود دارد.

سردار اشتری از آمادگی کامل مأموران ناجا برای تردد مردم در طول مسیرها خبر داد و افزود: نیروی انتظامی از هم اکنون برای برقراری نظم و امنیت آماده است، اما در زمان برگزاری مراسم اربعین توان و تلاش خود را افزایش خواهد داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر طرف عراقی برای برقراری نظم و امنیت از کشور ایران درخواستی داشته باشد چه پاسخی خواهید داشت، اظهار کرد: درخواست طرف عراقی در شورای عالی امنیت ملی مطرح خواهد شد، با این حال اگر در این زمینه دستوری به ناجا داده شود، آمادگی لازم برای کمک به کشور عراق وجود دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما به دنبال انسداد کامل نوار مرزی هستیم، گفت: تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم با کمک مسئولان این انسداد به طور کامل صورت گیرد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضوری پررنگ دارد، دیگر نیروهای مسلح کشور نیز از آمادگی کامل برای ایجاد امنیت در مرزهای غربی برخوردار هستند.

گفتنی است، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از پایانه های مرزی خسروی و پرویز خان، با مقامات محلی دیدار کرد و سپس به منظور بررسی امنیت در مرزهای ثلاث باباجانی عازم این شهرستان شد.

ارسال نظر: