وزیر نیرو:

آبرسانی به ۸۰۰ روستای دیگر در دست اجرا است

کدخبر: 2103317

حمید چیت چیان گفت: در قبل از انقلاب، سالانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب بر توان استحصال آب افزوده می‌شد و افزود: بعد از انقلاب تا دولت یازدهم، این رقم به سالانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط کشور، برنامه ریزی دقیق و جدی در مدیریت تأمین و مصرف آب مورد نیاز بیش از پیش ضرورت دارد.

حمید چیت چیان" در آیین آبگیری سد مخزنی قزلداش در شهرستان رازو جرگلان در فاصله 170 کیلومتری شهر بجنورد،گفت:سد قزلداش خراسان شمالی، ۳۴ مین سدی است که در دولت یازدهم تکمیل شده و به بهره داری می‌رسد.

او با تاکید بر اهمیت و حساسیت ویژه مدیریت آب در دنیا و حیات انسان گفت: به همین دلیل برنامه ریزی دقیق و جدی در مدیریت تأمین و مصرف آب مورد نیاز بیش از پیش ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: حساسیت این مقوله با توجه به خشکسالی حاکم بر کشور بیش از پیش شده است و ساخت سدها در راستای برنامه‌ریزی و تأمین آب مورد نیاز کشور است.

وزیر نیرو گفت: در قبل از انقلاب، سالانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب بر توان استحصال آب افزوده می‌شد و افزود: بعد از انقلاب تا دولت یازدهم، این رقم به سالانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

چیت چیان خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم با احداث سدهای جدید توان استحصال آب به سالانه یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. او با اشاره به مشکل تأمین آب روستاهای محروم گفت: حدود ۵۶۰۰ روستای کشور در دولت یازدهم آبرسانی شده است و آبرسانی به ۸۰۰ روستای دیگر در دست اجرا است.

ارسال نظر: