سکوت روزنامه دولت درباره تعطیلی، تشدید رکود و افزایبش نرخ بیکاری دو سال بعد از برجام!

تصویر خیالی روزنامه ایران دو سال بعد از برجام!

کدخبر: 2103334

روزنامه ایران امروز در گزارشی مفصل درباره پیامدهای مثبت برجام در یک تصویر خیالی با یک ادبیات خاص و ویژه نوشته است: امروز دو سال از برجام گذشته و میتوان گفت پس از برجام ۹۱۹ نوع تحریم برداشته شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، «نود اقتصادی» نوشت:

روزنامه ایران امروز در گزارشی مفصل درباره پیامدهای مثبت برجام در یک تصویر خیالی با یک ادبیات خاص و ویژه نوشته است: امروز دو سال از برجام گذشته و میتوان گفت پس از برجام 919 نوع تحریم برداشته شده است. در دوران تحریم، اوج مراودات خارجی و تجاری ایران مربوط به ونزوئلا بود. حالا اما ورق برگشته است. بزرگترین کشورهای اروپایی با ایران مراوده دارند و صادرات، به قسمت‌های مختلف دنیا صورت می‌گیرد. این مسأله‌ای است که نه دولت ایران، بلکه نهادهای بین‌المللی روی آن صحه می‌گذارند. در ادامه این گزارش میخوانیم: تا پیش از برجام، برای خرید هر هواپیما 10 میلیون دلار پول اضافی به دلالان پرداخت می‌شد. اما حالا هر هواپیمایی که میخواهیم میخریم! همچنین در این گزارش آمده است: تا کمتر از یک سال‌ونیم پیش، امکان پهلوگرفتن کشتی‌های ایرانی بجز در دو خط، فراهم نبود. اما این روزها، ۱۶ خط بین‌المللی به آب‌های ایران رفت‌وآمد می‌کنند.

جالب اینکه در این گزارش درباره تشدید رکود، افزایش تعداد بنگاههای اقتصادی ورشکسته شده و افزایش شدید نرخ بیکاری و.... در دو سال بعد از برجام هیچ اشاراتی نشده است!

ارسال نظر: