عضو کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

امتناع عادل آذر از تحویل اسامی نجومی بگیران به مجلس/ برخی از حقوق‌های نجومی هنوز به بیت المال برنگشته است

کدخبر: 2103346

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه دیوان محاسبات، تعداد نجومی‌بگیران را به ۴۹۰ نفر تنزل داد، گفت: دیوان پس از چند ماه از گذشت تقاضای نمایندگان هنوز اسامی و آمارهای مدیران نجومی‌بگیر را نداده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس از روند برخورد با نجومی‌بگیران راضی نیستند، گفت: کاری که دیوان محاسبات کرد این بود که اعداد و ارقام در زمینه حقوق‌های نجومی تنزل داد و نجومی‌بگیران به 490 نفر محدود شدند البته تعدادی از نمایندگان در این باره از دیوان گزارش خواسته‌اند تا اسامی و آمارها را به ما ارائه دهند که چند ماه از تقاضای ما گذشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: از سوی دولت نیز پس از آنکه در مقطع کوتاه اعلام کردند با نجومی‌بگیران برخورد خواهیم کرد دیگر اتفاقی نیفتاد و یک آمار 10، 12 نفره را منتشر کردند که با اینها برخورد شده است که آن هم در حد جابه‌جا شدن بود.

پورمختار با اشاره به اینکه پس از این اعلام جابه‌جایی مدیران نجومی‌بگیر در دولت، حتی حقوق‌های نجومی قانونی تلقی و مورد حمایت واقع شد، گفت: این در حالی بود که حقوق‌های نجومی مصداق تحصیل مال نامشروع بود.

وی با ابراز خرسندی از ورود مناسب قوه قضاییه به مقوله دریافت‌های نجومی و احضار نجومی‌بگیران، خاطرنشان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم بیش از 100 نفر از مدیران نجومی‌بگیر به قوه قضاییه احضار و بازجویی شده‌اند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: عده‌ای از این نجومی‌بگیران دریافتی‌های خود را بازگردانده‌اند اما با آن عده که این حقوق‌ها را برنگردانده‌اند باید برخورد جدی صورت گیرد.

ارسال نظر: